náhledy
Gustav Havel startoval na tovární ČZ 350 OHC a nakonec dojel z našich nejlépe - čtvrtý. Většinu závodu odjezdil na šestém místě, v nájezdu do posledního kola se ale dostal před Agostiniho, kterého zradila technika, a nakonec se dostal i před Itala Silvia Grasettiho.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Šťastného nová Jawa totálně pohořela. Čtyřdobý dvouválec továrna před ostrým nasazením otestovala jen ve zkušebně a stroj opakovaně selhával. Nakonec český jezdec startoval na soukromém starším stroji. S ním ale nedosáhl na lepší než osmé místo. Kromě Havla před ním dojel i šestý Staša.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Phil Read stopětadvacítky nedojel kvůli poruše motorky. Na triumf svého týmového soupeře Billa Ivyho se dodíval z trávy u dráhy jako běžný divák. V silnější kubatuře už Ivymu nedal šanci.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Bill Ivy se v Brně radoval. Vyhrál závod třídy do 125 ccm a později i titul mistra světa, ve čtvrtlitrech bojoval s Readem. Oba tehdy měli tovární stroje Yamaha.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Tradiční souboj Agostini versus Hailwood se v Brně zopakoval dvakrát. Hailwood zvítězil ve 350 ccm i v půl litrech. V nižší kubatuře mu to Agostiniho MV Augusta ulehčila – vypověděla těsně před koncem předposledního kola. Agostini dojel setrvačností před cílovou čáru, počkal jedno kolo na Hailwoodův průjezd cílem a se ztrátou jednoho kola pak motocykl protlačil do cíle na sedmém místě těsně před Šťastným.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Poslední zastávka motocyklu na cestě na startovní čáru vedla kolem trucku Dunlop. Technici skotského výrobce ještě naposledy zkontrolovali tlak v pneumatikách. Na snímku je Hailwoodova Honda.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh