Gustav Havel startoval na tovární ČZ 350 OHC a nakonec dojel z našich nejlépe - čtvrtý. Většinu závodu odjezdil na šestém místě, v nájezdu do posledního kola se ale dostal před Agostiniho, kterého zradila technika, a nakonec se dostal i před Itala Silvia Grasettiho.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Šťastného nová Jawa totálně pohořela. Čtyřdobý dvouválec továrna před ostrým nasazením otestovala jen ve zkušebně a stroj opakovaně selhával. Nakonec český jezdec startoval na soukromém starším stroji. S ním ale nedosáhl na lepší než osmé místo. Kromě Havla před ním dojel i šestý Staša.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Phil Read stopětadvacítky nedojel kvůli poruše motorky. Na triumf svého týmového soupeře Billa Ivyho se dodíval z trávy u dráhy jako běžný divák. V silnější kubatuře už Ivymu nedal šanci.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Bill Ivy se v Brně radoval. Vyhrál závod třídy do 125 ccm a později i titul mistra světa, ve čtvrtlitrech bojoval s Readem. Oba tehdy měli tovární stroje Yamaha.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Tradiční souboj Agostini versus Hailwood se v Brně zopakoval dvakrát. Hailwood zvítězil ve 350 ccm i v půl litrech. V nižší kubatuře mu to Agostiniho MV Augusta ulehčila – vypověděla těsně před koncem předposledního kola. Agostini dojel setrvačností před cílovou čáru, počkal jedno kolo na Hailwoodův průjezd cílem a se ztrátou jednoho kola pak motocykl protlačil do cíle na sedmém místě těsně před Šťastným.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Poslední zastávka motocyklu na cestě na startovní čáru vedla kolem trucku Dunlop. Technici skotského výrobce ještě naposledy zkontrolovali tlak v pneumatikách. Na snímku je Hailwoodova Honda.
Archiv Automotoklubu Masarykův okruh