náhledy
Po tři večery květnové večery obsadili hlavní místnost brněnské funkcionalistické vily Tugandhat tanečníci. Předvedli tu přes sto let starý mystifikační klavírní balet Uspud francouzského skladatele Erika Satieho a choreografii Emoticon se současnou hudbou tělesa Piano Interrupted Tomase Hodge a Franze Kirmanna.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Tři představení se konala vždy po skončení návštěvních hodin vily, 19., 20. a 21. května od 20 hodin. Na jednotlivé večery se dostali vždy jen 30 diváků, kteří za vstupné zaplatili 300 korun.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
První část večera - balet Uspud - se odehrávala na terase vily s kulisou hradu Špilberk. Snímky pocházejí z odpolední zkoušky před představením.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Uspud složil francouzský skladatel a klavírista Erik Satie v roce 1892 a označil ho jako mystifikační křesťanský balet. Původně ho zamýšlel jako stínohru pro uvádění v nočním klubu na Montmartru.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Ve vile Tugendhat Upsud předvedli tanečníci Martin Dvořák (vlevo), který byl zároveň režisérem a choreografem inscenace, a herec Městského divadla Brno Aleš Slanina.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Při druhém představení - elektro-akustické choreografii Emoticon - se k Martinovi Dvořákovi přidala tanečnice Irene Bauer.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Na rozdíl od Uspudu je Emoticon současné dílo. Choreografii v něm doplnila klavírní akustická skladba propojená s elektronickými kompozicemi 21. století. V doprovodu se doplňovala živá hudba s reprodukovanou.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA
Tanec se ve vile Tugendhat neobjevil poprvé, dříve tu totiž působila taneční škola. A loni v říjnu zde měli baletní vystoupení také sólisté Národního divadla Brno.
Autor: Anna Vavríková, MAFRA