Po jednání s projektanty garáží vrátili projekt k přepracování nejen památkáři, ale i zástupci odboru technických sítí brněnského magistrátu. Ti zodpovídají za kolektory, které pod Zelným trhem prochází a budou případnou stavbou zasaženy.
parkovištěInvestor, kterým je společnost Magnum, chce pod Zelným trhem postavit osmapadesát parkovacích míst. |
"Některé věci, jako třeba výškové uspořádání, nebyly dost průkazné. Nebylo také zřejmé, jak si projektant představuje realizaci," dodal Mrázek.
Podle projektantů Arch.Design se ovšem nejedná o nic neobvyklého. "Je to normální průběh územního řízení. Myslím, že i mediální kampaň, která se teď rozjela, přispěla, že po nás teď úředníci chtějí více, než je běžně při územním řízení a řeší se až u stavebního povolení," vysvětlil hlavní architekt Arch.Designu Jaroslav Dokoupil (Radní kývli na podzemní garáže).
Předvolební boj
Výstavba podzemních garáží se ovšem začíná stávat součástí začínajícího předvolebního boje. Své obavy vyslovil jako první kandidát na primátora za ODS Robert Kotzian.
"Město v dostatečné míře nevyvrátilo reálné obavy o osud nákladně rekonstruovaných podzemních chodeb, kolektorů a kašny Parnas. Představitelé města musí vyvrátit důvodné obavy, že stavba podzemních garáží je v rozporu s regulačním plánem Městské památkové zóny," uvedl Kotzian.
Svá slova pečlivěji volí i politici městské koalice. Ještě před čtrnácti dny vydali souhlasné stanovisko se zjednodušeným územním řízením. Radní s myšlenkou podzemních garáží sice stále souhlasí, ve svých vyjádřeních ovšem zdůrazňují dovětky "ale".
Třeba náměstek brněnského primátora a kandidát na primátorské křeslo za Stranu zelených Martin Ander vidí v garážích možnost, jak uklidit parkující auta z povrchu náměstí.
"Jak je to zatím navrhováno, tak se mi zdá, že to umožňuje řešit problém. Navíc to dokáže zabránit vylidňování centra. Z tohoto pohledu bych ten projekt vnímal jako přínos," řekl Ander.
"Pokud ovšem budou splněny podmínky, které město dalo. To znamená, že investor spolehlivě dokáže, že nedojde k porušení kašny Parnas nebo podzemních sklepů, že nedojde k navýšení terénu náměstí a že se stavbou budou souhlasit památkáři a městská část," dodal Ander.
Ze stejných důvodů k zastáncům projektu patřil další z primátorských kandidátů, Daniel Rychnovský za KDU-ČSL.
"Domnívám se, že projekt není zavrženíhodný, protože řeší otázku parkování ve městě," řekl Rychnovský.
Později své vyjádření doplnil a přiklonil se k názoru architektů Němce a Mikšíka. "Teď jsem dostal zprávu od autora regulačního plánu, že garáže nejsou s plánem v souladu a že jsme v radě od odboru územního plánování a rozvoje dostali špatné podklady a byli uvedeni v omyl. Bude to tady nutné prověřit," napsal Rychnovský.
Úředníci odboru územního plánovaní totiž uvedli, že projekt garáží neodporuje regulačnímu plánu městské památkové rezervace.
Jeho autoři, architekti Josef Němec a Jiří Mikšík, s tím však nesouhlasí. Minulý týden zaslali proto všem zúčastněným orgánům a vedení města své stanovisko.
S názorem obou architektů se ztotožňují také členové občanského sdružení Brnění. Ti včera podali proti rozhodnutí úředníků stížnost. "Konstatujeme porušení vyhlášky města Brna, proto podáváme nadřízenému orgánu žádost o přezkum rozhodnutí," řekl Matěj Hollan z Brnění, který včera stížnost na magistrátu odevzdal.