Vizualizace multifunkční arény vedle bohunického kampusu v Brně

Vizualizace multifunkční arény vedle bohunického kampusu v Brně - Stavba bude vybavena i vlastním parkovištěm | foto: Ateliér A plus a.s.

Hala pro Brno má stát za čtyři roky. Tahanice o pozemky nehrozí

  • 77
Soukromá firma na vlastní náklady rok pracovala na projektu multifunkční haly pro Brno. Autorům nestojí v cestě ani majitelé pozemků v Bohunicích, kde má hala vyrůst, ani územní plán. Stavět by se mohlo již na podzim roku 2011.

Místo, kde by měla elipsovitá hala připomínající oblázek stát, leží v severozápadní části bohunického kampusu. Vymezují je ulice Netroufalky, Kamenice, Bítešská a blízký les. Zlomové je, že projektanti již fakticky ovládli všechny potřebné pozemky.

"Na pozemky máme smlouvu"

"Zbývá tam několik drobných kousků, které částečně patří univerzitě, částečně městu a zbytek třetím osobám. My však máme se všemi uzavřenu smlouvu o smlouvě budoucí. To znamená, že tyto dokumenty můžeme v určitém časovém horizontu využít, pokud budeme pozemky chtít," řekl MF DNES manažer A Plus Patrik Tuza.

Dceřiná společnost má podle něho v této fázi veškerou sílu, pravomoci i finance, aby vystupovala jako investor. "Jejím úkolem je sjednocení pozemků," prohlásil Tuza.

Investorem samotné stavby, která má vyjít na jednu a půl miliardy korun, má být ale někdo s ještě silnějším zázemím. "Nemohu ale zatím komentovat, zda už s někým jednáme," řekl Tuza.

Poprvé kopnout do země by mohli stavbaři již na podzim příštího roku. V cestě firmě nestojí ani územní plán, který pro vybrané místo počítá s velkým sportovním areálem.

Vizualizace multifinkční arény vedle bohunického kampusu v Brně

Nová hala, na které dle vlastních slov pracují brněnští patrioti, má být ozdobou kraje. Na první pohled zaujme travnatý prstenec, který zabírá asi třetinu střechy.

"Zadržuje vodu, která se shromáždí v sedmi velkých nádržích v podzemí a umožní splachování, výrobu ledu či zajistí vodu pro rolbu," vysvětlil projektový manažer Tuza.

Místa pro deset tisíc diváků

Divák, který vstoupí do haly hlavním vchodem, se ocitne na mohutném ochozu. Vzhledem k tomu, že aréna leží v "ďolíku", nebudou se tribuny rozkládat pouze nad ním, ale i pod ním. Ochozy v aréně budou dva. Další, umístěný o něco výš, povede k horním sektorů a skyboxům, tedy zasklenému prstenci pro významné hosty.

Vizualizace multifinkční arény vedle bohunického kampusu v BrněVizualizace multifinkční arény vedle bohunického kampusu v Brně

Do posledního místečka je propočítána kapacita. Pro hokejová utkání je to 10311 sedadel. První čtyři řady jsou zasouvací.

Aréna je navržena tak, aby splňovala ty nejpřísnější předpisy a mohly se v ní pořádat například tenisový FedCup, mezinárodní basketbalové soutěže, ale i volejbal či basketbal. Samozřejmostí mají být koncerty pro stojící i sedící diváky.

"Navrhujeme vše s ohledem na provozní náklady. Vyměnitelné hrací plochy budou schované v prostorách pod tribunami. Během tří hodin budou schopni plochu postavit tři lidé za použití obyčejných ručních vozíků," řekl Tuza.

Restaurace, parkovací místa i kolárna

Výdaje pro investora i provozovatele tak mají být sice co nejmenší, neutrpí ale komfort. "Počítáme z rozsáhlými záchody a bufety pro každý sektor, v aréně budou i obchody nebo klubová restaurace. Chceme, aby i sport byl společenskou událostí," dodal Tuza.

"Je dobře, že se toho ujal soukromý sektor. Nejsem zastáncem placení projektů, jež si na sebe vydělají samy, z veřejných peněz," řekl náměstek primátora Ladislav Macek.

Stavět se má začít už příští podzim. Od té doby může být hotovo za dalších 20 až 24 měsíců. Že své plány myslí vážně, dokazují autoři téměř každou větou.

"Řídíme se standardy Asociace profesionálních klubů ledního hokeje i mezinárodní hokejové federace, vše konzultujeme s hasiči, kteří mají nesmírně přísné normy, jeli jsme se dívat na zahraniční stadiony. Neinvestovali jsme nemalé prostředky a rok práce do projektu, který bychom hodlali dát do šuplíku," ujistil manažer.

Vizualizace multifinkční arény vedle bohunického kampusu v Brně

Firma má podle něj i vyjádření brněnského dopravního podniku, který slíbil posílení spojů v době špičky.

Prostor před halou je velkorysý. Napojuje se na blízké cyklostezky, pro cyklisty má být v jednom ze vchodů i kolárna. Potíže nemají nastat ani při cestě autem. Čtyřpodlažní garáž a přilehlá parkoviště pojmou 950 vozů.

"Město tuto iniciativu vítá a věří v její úspěch," dodal náměstek primátora Macek.