Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Následky havárie, při níž zemřeli čtyři mladí lidé, zřejmě zhoršil plyn

  17:03aktualizováno  17:03
Následky havárie, při níž na Znojemsku ani ne před dvěma týdny zemřeli čtyři čerstvě plnoletí lidé, mohl podle odborníka velmi pravděpodobně zhoršit plynový pohon felicie. Automobil kvůli němu shořel rychleji.

Osmnáctiletý řidič Škody Felicia nezvládl poblíž Suchohrdel u Miroslavi řízení, vjel do příkopu a narazil do betonového mostku. On i tři kamarádi zemřeli (22. března 2015). | foto: Policie ČR

Škoda Felicia, v níž po nárazu do mostku poblíž Suchohrdel u Miroslavi na Znojemsku zemřeli 22. března tři osmnáctiletí mladíci a stejně stará dívka, jezdila právě na plynový pohon (o nehodě jsme psali zde).

„Plynová nádrž je natlakovaná, když dojde k porušení systému, bomba vyfoukne svůj obsah přímo do ohniska požáru. Při benzinu se musí plameny prohořet až k nádrži,“ vysvětlil znalec v oboru dopravních nehod Ivan Krejsa.

Fotogalerie

Potvrdil tak, že v případě plynového pohonu jsou následky nehod zpravidla mnohem horší.

„Hoření by jinak určitě trvalo déle a někdo mohl stihnout pasažéry třeba vyprostit,“ zauvažoval o tragické nehodě na Znojemsku.

Sám řešil v minulosti několik nehod automobilů, které poháněl propan-butan. „Problém je, že když začne hořet u motoru, zabezpečující prvky se roztaví a všechen plyn vyhoří v autě. Plyn foukne do plamenů, dokrmí to a auto shoří totálně,“ popsal.

Za normálních okolností podle něj plynový pohon nijak nebezpečný není. „Že by auto vzplanulo při normální jízdě, to se nestane. Problém je, když dojde k rozsáhlé deformaci přední části vozidla při nárazu a mechanickému narušení. To už je pak velmi špatné,“ doplnil znalec.

Felicie podle policistů havarovala zřejmě kvůli vysoké rychlosti. Na silnici, kde je povolená devadesátikilometrová rychlost, jel mladý šofér podle svědků pravděpodobně rychleji. Policisté zadali zpracování znaleckého posudku, jehož výsledky zatím nejsou. Hotový by mohl být do dvou týdnů.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.