Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hejtman Hašek chce začít stavbu silnice R43 na severu kraje. Co nejdříve

  18:01aktualizováno  18:01
Sobotní tragická nehoda na hlavním tahu z Brna do Svitav, při které zemřeli čtyři lidé, znovu rozproudila debatu o nutnosti postavit co nejrychleji rychlostní silnici R43. Že je třeba začít jednat, upozornil i hejtman Michal Hašek.

Primátor města Brna Roman Onderka a hejtman Michal Hašek dnes jednali o společných projektech města a kraje | foto: Radek Miča, MAFRA

"Další smrtelná nehoda potvrdila pověst tahu I/43 jako silnice smrti," konstatoval hejtman Michal Hašek (ČSSD) s tím, že je potřeba začít jednat.
 
Pomoct urychlit přípravu stavby, která je i jednou z priorit nové krajské koalice, by měl nový zákon o podpoře výstavby páteřní dopravní sítě.

"Z Jihomoravského kraje by v něm mohly být právě R43 a R52," podotkl Hašek. O přípravě zákona by měl spolu s kolegy-hejtmany jednat v pátek, kdy se všichni sjedou na brněnské výstaviště.

"Ale ve skupině, která bude zákon připravovat, bude i zástupce města Brna," dodal Hašek. Na tom se s primátorem Romanem Onderkou (ČSSD) dohodli včera na společném obědě vedení kraje a města.

Hašek si také hned v pondělí vyžádal od krajského úřadu i Ředitelství silnic a dálnic kompletní informace o přípravě stavby R43. Hodlá dokumenty porovnat, jestli příprava probíhá tak, jak má.

Budoucí rychlostní silnice R43, která se kvůli aktivistům stále protahuje, by měla vést přes brněnskou městskou část Bystrc, kolem Jinačovic, Kuřimi, Drásova k Černé Hoře a dál do Pardubického kraje. Silnici první třídy I/43 by R43 překřížila zhruba v místě, kde se v sobotu stala osudná nehoda.

Hašek by chtěl, aby stavba silnice postupovala na etapy. "První etapou bude stavba od severní hranice Jihomoravského kraje směrem ke Kuřimi. Tam nebudou problémy ani s trasováním silnice, ani s argumenty ochránců životního prostředí," zdůraznil Hašek.
 
A dodal, že výstavba páteřní silnice může přispět k hospodářskému rozvoji kraje a zajistit možná až tisíce pracovních míst. "Nebudu trpět, aby si někdo z takzvaně ekologických požadavků dělal klacek proti takhle významným projektům," doplnil.

S primátorem a jeho náměstky včera řešili i další aktuální problémy. "Dohodli jsme se, že společně připravíme investiční plán pro Úrazovou nemocnici," sdělil Onderka.

Kraj také oficiálně požádal o 150 milionů korun na opravu haly Rondo. "Deset a půl tisíce lidí, kteří chodí na Kometu, nejsou jen Brňané," myslí si primátor. A kraj mu pravděpodobně vyjde vstříc. "Když jsme sestavovali krajský rozpočet, už jsme o žádosti Brna věděli. Po důkladném zdůvodnění jsme schopni ty peníze najít," řekl Hašek.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Speciální laboratoře splňuijí nejpřísnější požadavky na čistotu. Vědci v nich...
Z Brna do vesmíru. Kosmická agentura pomůže s rozvojem supertechnologií

Vesmírní vědci se začnou angažovat také v Brně. V rozvoji nových technologií pomůžou firmám v kraji. Ty se už teď můžou pochlubit zajímavými objevy – třeba...  celý článek

Hvězda hasičských závodů v Los Angeles Petr Moleš. Muž sloužící ve Vyškově se z...
Do Los Angeles jel bez ambicí, vrátil se jako nejlepší hasič světa

Se třemi zlaty a titulem absolutního vítěze soutěže Ultimate Firefighter, tedy jako nejlepší hasič světa, se vrátil Petr Moleš ze Světových policejních a...  celý článek

Vranovská přehrada.
Kempy hlásí plno, turisté spí mezi auty. Rezervovat stany předem nejde

Je nám líto, musíte jinam. S takovou odjíždějí někteří turisté z kempů u Vranovské přehrady, které už několikrát vyhlásily stopku, protože mají přeplněno....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.