Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hevlínští jsou rádi, jejich železnice se zatím nezruší

  10:21aktualizováno  10:21
Nepatří mezi nejmladší. Má už 138 let. Ze všech železničních tratí na Znojemsku má ale nejmíň jistou budoucnost. Jen pár kilometrů dlouhou trať mezi Hevlínem a Hrušovany nad Jevišovkou se obyvatelům Hevlína ještě pro příští rok podařilo uhájit. Trať je ztrátová, a proto měla být uzavřená.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Jan Zvolánek, iDNES.cz

Kraj však na její fungování protentokrát ještě kývl. "Přitom na obnově a zachování této trati má velký zájem i rakouská strana," říká starosta Hevlína Drahomír Nosek.

Kolik tudy jezdí denně lidí?
No, počítali jsme to a ranním spojem jede kolem 50 až 60 lidí. Tou naší lokálkou jezdí třeba děti do škol do Hrušovan, některé přesedají na vlaky do Mikulova a do Znojma. Úplně tím ranním spojem pak jezdí lidé do práce a odpoledním se zase vracejí zpět.

Mohou tento spoj jednoduše nahradit autobusy?
Krajský odbor dopravy má představu, že všichni budou jezdit autobusy, ale nevím. Třeba ten ranní spoj se do jednoho autobusu určitě nevejde. Takže ten vlak považujeme za nezbytný a jsme rádi, že zatím zůstal.

Vyhlídky ale nejsou pozitivní...
Ano, podle výhledu je tento spoj navržený na zrušení. Přitom by to mohla být spojnice do Rakouska, o čemž se jedná už roky. Navíc to bylo již hotové. Předloni podepsal hejtman s ministrem dopravy memorandum o obnově této trati, ale České dráhy se tomu pořád brání. Každopádně rakouská strana, třeba starosta Lávy a další místa v příhraničí, má eminentní zájem na jejím obnovení.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Začala rozsáhlá modernizace pasáže Jalta v Brně. Při stavebním průzkumu odkryla...
Jalta bude v novém. Začaly opravy, stavbaři asi narazili na místnost StB

Do Jalty se začínají stěhovat dělníci. Po roce příprav majitel zahajuje opravy, pasáž má být hotová v příštím roce. Při stavebním průzkumu odkryla budova...  celý článek

Kia Rio  1,1  / 55 kW
Kia Rio 1,1 / 55 kW

r.v. 2012, naj. 136 620 km, diesel
159 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.