Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brno je sexy. Trend udávají hipsteři, kteří mají i svou značku oblečení

  5:58aktualizováno  5:58
Oceňované kavárny, bary i restaurace, v noci tepající Jakubské náměstí či holičství, kde vsází na starou dobrou břitvu. Brno je zkrátka stále více sexy. Zvlášť pro mladé. Co všechno v Brně „frčí“, si můžete přečíst ve speciální příloze páteční MF DNES pro Brno a jižní Moravu. Ta nese název Su Brňák.

Zuzana Milandu a Viktorie Kaštánková (vpravo) mají v brně obchod s oblečením Wolfgang. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Podnikaví lidé neustále vymýšlí, jak je zaujmout. Výsledek? Třeba originální značka „hipsterského“ oblečení Wolfgang.

Fotogalerie

Za úspěšným projektem stojí dvě mladé dámy – Viktorie Kaštánková a Zuzana Milandu, které navrhují vlastní kolekce. „Podnik jsme se rozhodly otevřít hlavně kvůli tomu, že nám sortiment, jaký nabízíme, v Brně chyběl. Oblékáme především naše vrstevníky, ale často i jejich rodiče a kolikrát také prarodiče,“ přibližuje Kaštánková.

Ke stříhání namíchají drink

A do módy se vrací i klasická pánská holičství, kde kadeřníci upraví vlasy i vousy břitvou. Zákazníka navíc pobídnou voňavou kávou či drinkem. „Věříme, že každý správný muž by měl být upraven a zároveň si občas dopřát čas jen pro sebe,“ vzkazují majitelé Local Barber Shop, v jejichž podniku se zákazníci můžou nechat i tetovat.

Hlavním zájmem mladých lidí jsou však podniky, kde nabízejí kvalitní kávu a originální občerstvení. V Brně jich výrazně přibylo. Další vznikne nejspíš už na konci léta ve Vachově ulici hned vedle prodejny Wolfgang. Za nápadem stojí dvojice Jan Vlachynský a Andrej Vališ, která vlastní už dva populární podniky – Bar, který neexistuje a Super Panda Circus. „Ten nový ponese název Čtyři pokoje, protože to vlastně budou čtyři podniky v jednom. Přes den nabídneme filtrovanou kávu a domácí limonády. Ale ne sirup zalitý vodou jako jinde. Vyrobíme si třeba i tonic. Lidé dostanou také jídlo a večer se prostor změní na dive bar,“ říká Vlachynský.

Podle foodblogerky Julie Kalodové, která v minulosti dělala test brněnských kaváren, má právě podobný koncept ve městě šanci na úspěch. „Kopíruje dnešní trend. Dnes už kavárníci neobstojí s obyčejným espressem. S filtrovanou kávou můžete vymýšlet různé věci,“ podotkla Kalodová.

Špatná káva? S tou kavárník neobstojí, říká Kalodová

Podle ní si už dnes nikdo nemůže dovolit otevřít podnik se špatnou kávou. „Hodně lidí jezdí do zahraničí, odkud tamní kavárnickou kulturu přenáší do Brna. Sami si vybírají dodavatele, nemusí se upsat jedné značce na několik let. Za posledních osm roků se kavárenský život ve městě změnil o milion procent,“ míní.

Kavárny ale nejsou jediná věc, která teď mezi mladými v Brně „frčí“. Čím dál více jich využívá třeba takzvaný bikesharing neboli půjčování jízdních kol. Projekt s názvem Rekola funguje v Brně přes tři roky. Sdílené bicykly upoutají už na první pohled, mají totiž růžovou barvu. K dispozici je jich padesát. Která z kol a kde jsou aktuálně volná, lze snadno zjistit pomocí mobilní aplikace. „Pokud uživatel na mapě uvidí kolo v repointu, může si být stoprocentně jistý, že ho tam najde,“ uvedla mluvčí projektu Anna Bromová.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.