Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zaveďme hromadnou dopravu zdarma, vyzývají někteří členové ČSSD v Brně

  19:01aktualizováno  19:01
Rok před komunálními volbami, ve kterých budou lidé rozhodovat o vedení radnic a magistrátů, přišla část brněnské ČSSD s výzvou týkající se hromadné dopravy. Lidé kolem Jakuba Patočky navrhují, aby byla hromadná doprava v Brně zdarma. Jejich spolustraníci o tom zatím nejednali.

Masarykova demokratická akademie navrhuje, aby byla hromadná doprava v Brně zdarma. Ilustrační snímek | foto: Radek Miča, MAFRA

Výbor Masarykovy demokratické akademie (MDA) adresoval výzvu delegátům městské konference ČSSD Brno, která se konala o víkendu. Sociální demokraté však volili především lídra do komunálních voleb. Programové věci budou řešit později.

Masarykova demokratická akademie je sociálnědemokratická vzdělávací instituce, jejímž cílem je popularizovat hodnoty sociální demokracie. Podle členů výboru této akademie ale personální volby nelze oddělovat od programových priorit.

Dokument, který adresovali delegátům konference a který má MF DNES k dispozici, navrhuje zařadit do programu i referendum o poloze nádraží, úplný zákaz herních automatů v Brně či dvacetinásobné zvýšení rozpočtu na výstavbu cyklostezek.

Bodů je dohromady deset. Mezi další patří třeba omezení automobilové dopravy všude, kde kvalita ovzduší neodpovídá hygienickým normám, zahájení programu rozvoje obecního bydlení po vzoru Vídně nebo zákaz obsazovat dozorčí a správní rady městských společností členy zastupitelstev.

Místo toho by členové výboru MDA zavedli praxi obsazování těchto postů pouze odborníky vybíranými podle transparentních kritérií.

"Věříme, že si tyto body, z nichž mnohé jsou samozřejmostí pro většinu našich partnerských sociálnědemokratických stran v Evropě, osvojíte a schválíte je v příslušném usnesení," píše se v prohlášení výboru MDA, pod kterým je podepsaný Jakub Patočka jako pověřený člen výboru.

Dříve stál v čele Strany zelených. Od letošního září je členem ČSSD. Ještě předtím byl jedním z těch, kteří letos v srpnu vyzvali vedení Brna, aby po deseti letech znovu vyhlásilo referendum o poloze nádraží (o této snaze čtěte více zde).

Je jisté, že navrhované body by zásadně zahýbaly s rozpočtem města. Podle mluvčí Dopravního podniku města Brna Lindy Hailichové se zisk za prodané lístky na MHD každoročně pohybuje kolem 1,1 miliardy korun.

"Kdo by tedy chtěl zavést hromadnou dopravu zdarma, musel by tuto částku najít v rozpočtu města," podotkla Hailichová. Už nyní přitom Brno doplácí na MHD přibližně 1,7 miliardy ročně.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na železničním přejezdu ve Vracově na Hodonínsku se srazilo auto s vlakem....
Řidič přejížděl koleje na červenou, střet s projíždějícím vlakem nepřežil

Na železničním přejezdu ve Vracově na Hodonínsku dopoledne zahynul čtyřiašedesátiletý řidič. Jeho Škoda Octavia se srazila s projíždějícím vlakem. Ve vlaku...  celý článek

Obžalovaný Radúz Šafránek u Krajského soudu v Brně, který začal řešit případ...
Soudy na jižní Moravě se táhnou. Chybí soudci, řeší se bezpředmětná podání

Kdo se na jižní Moravě kvůli sporům obrátí na soud, musí se obrnit trpělivostí. Proces se často táhne až několik let. Letos v červenci dokonce Krajský soud v...  celý článek

Traktor u Moravských Bránic po selhání brzd ztratil vlek a narazil do okraje...
Vlak vrazil do tunového závaží. Spadlo z traktoru při nehodě na mostu

Dominový efekt spustila porucha brzd traktoru s vlekem poblíž Moravských Bránic u Brna. Traktor narazil do okraje mostu, kde z něj spadlo závaží dolů na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.