Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kraj jedná o ranních letech z Brna do Mnichova, rozhodne dopravce

  18:02aktualizováno  18:02
Letadla z Brna do Mnichova odlétají vždy kolem poledne a pak ve večerních hodinách. Vedení Jihomoravského kraje chce však dosáhnout toho, aby první spoj do Německa vyrážel z tuřanského letiště už v brzkých ranních hodinách.

Letecká společnost bmi regional představila letoun pro nově zřízenou linku Brno - Mnichov. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

„Bylo by to mnohem výhodnější pro byznysmeny,“ vysvětlila záměr mluvčí kraje Monika Brindzáková. Podnikatelé by tak mohli odletět už ráno, vyřídit si povinnosti a večer se zase vrátit domů.

Firma Letiště Brno navrhovanou změnu nevylučuje. „Pokud bude linka někdy v budoucnu létat v jiných časech, kapacita letiště umožňuje odbavit letadla v kteroukoliv dobu,“ uvedla mluvčí Letiště Brno Kateřina Pichalová (o letech do Mnichova jsme psali také zde).

Společnost by dokonce uvítala, kdyby linka létala i čtyřikrát denně. Ve změnách má však hlavní slovo dopravce, tedy skotská letecká společnost BMI Regional. A také mnichovské letiště, které musí zohlednit návaznost na další lety nebo počet cestujících.

Jednání s letištěm v Ostravě

„Chápeme, že určité části uživatelů linky by jistě ranní lety vyhovovaly. Letový řád i čas příletů a odletů však ovlivňuje řada aspektů, které musí dopravce vyhodnotit a nalézt optimální nastavení,“ doplnila Pichalová.

Hejtman Bohumil Šimek (ANO) na čtvrtečním zasedání zastupitelstva poznamenal, že zájem kraje je, aby v příštím roce létalo z Brna tři až pět linek. „Bylo by to dostačující pro potřeby lidí,“ sdělil.

Linka z Brna do Mnichova odstartovala v listopadu 2015. Začínala s jedním spojem, letos v dubnu přibyl druhý. Loni jí využilo 12 tisíc lidí, zatím je ale ztrátová.

Podle brněnského primátora Petra Vokřála (ANO) chce město komunikovat i s ostravským letištěm, aby se zlepšila dostupnost letišť a z Ostravy se létalo do Amsterodamu, z Tuřan pak především do Mnichova. Z Brna létají ještě dvě nízkonákladové společnosti do Londýna a jedna linka míří do Eindhovenu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Cestující v MHD trápí horko. Brněnský dopravní podnik plánuje nákup...
Konec sauny v MHD. V Brně testují první klimatizovaný autobus

Po klimatizaci v MHD se Brňané ptají dlouhodobě. Dopravní podnik nyní první autobus vybavený chladicím systémem testuje. Zatím jich plánuje nakoupit 60. V...  celý článek

Letecký pohled na brněnský hrad Špilberk.
Opravy Špilberku pokračují. Návštěvníci hradu musí oklikou

Kdo se vydá obvyklou cestou na brněnský hrad Špilberk, narazí nejspíš na zavřenou bránu. Přístup totiž komplikuje další etapa rozsáhlé rekonstrukce jedné z...  celý článek

V nenápadném brněnském domě na Lidické 19 hlásí svou adresu 1 209 firem. V...
Tisíc firem v jednom domě. Virtuální sídla šetří náklady i kryjí špínu

Z dálky může vypadat nenápadně, jako klasický nájemní dům. Jen málokdo by odhadoval, že v tak malém objektu sídlí klidně více než tisíc firem. Jenže na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.