"Jedná se na české poměry o unikátní projekt, který je teprve na začátku," říká Monika Kalašová, která s myšlenkou speciální série vín pro homosexuály přišla.
Firma tvrdí, že chce nezvyklým marketingovým tahem poukázat na netoleranci ve společnosti a podpořit práva menšin. "Zatím růžovou kolekci dodáváme pouze do vybraných podniků v Praze a také do naší vinotéky v Brně," doplnila Kalašová.
Jako zajímavou marketingovou provokaci vítá vinnou Queer kolekci i kreativní ředitel marketingové společnosti Euro RSCG Eduard Kauba.
"Myslím, že tímto tahem zasáhne vinařství nejen komunitu homosexuálů, ale i většinovou populaci. Lidé, kteří vědí, co označení Queer vlastně znamená, si mohou kolekci darovat z recese nebo ji ochutnat jen tak ze zvědavosti," předpovídá Kauba.
Ne všichni gayové jsou ovšem nadšení. "Jsou homosexuálové, kteří nenosí duhové odznaky a stydí se za věci, které jen prohlubují propast mezi nimi a většinovou populací. A pak je druhá skupina, která svoji orientaci dává na odiv. U té budou mít "teplá vína" rozhodně úspěch," myslí si Jana z Břeclavska.
Přestože je lesba, růžovou kolekci považuje jen za "laciný marketingový tah".