Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brněnský bar pojmenoval drinky podle konkurence. Jděte na Bláhovku, hlásá

  12:31aktualizováno  13:34
Koktejl Bláhovka se sladovým sirupem, rumový Spirit Bar, Lokál se zmrzlinou ze sladu. Hosté, kteří od tohoto týdne vyrazí do oceňovaného brněnského Baru, který neexistuje, možná budou mít pocit, že názvy drinků volil nějaký záškodník.

Ilustrační snímek | foto: Bar, který neexistuje

V novém menu totiž dostanou na výběr z koktejlů, které jsou pojmenované po konkurenčních podnicích ve městě. Překvapivý krok zakladatelů baru Andreje Vališe a Jana Vlachynského vzbudil v Brně rozruch. Ti ale říkají, že se o zákazníky nepřipravují.

Fotogalerie

„Podniky nevnímáme jako konkurenci. Pokud je kolem nás více podobných, které to myslí stejně dobře, zvedá to úroveň všech. Jako konkurenci naopak vidíme podniky, kde to dělají špatně a jde jim jen o to, vydělat peníze za každou cenu,“ vysvětlil Vlachynský.

A reklamu na to dobré, co město nabízí, pojali velkolepě. Jejich menu je vyrobené jako časopis, který obsahuje i fotografie personálu Baru v oněch dvaceti podnicích. Tři tisíce kusů si hosté můžou odnést domů.

„Mafiánskému gastru 90. let odzvonilo“

Bar, který neexistuje nemá o hosty rozhodně nouzi. Pravidelně se umisťuje v žebříčku nejlepších barů v Česku Czech Bar Awards. Nedávno jej zmiňoval i prestižní deník New York Times, když zval čtenáře do Brna. A pro miliony čtenářů připojil fotografii právě z něj.

V menu je teď dvacítka drinků inspirovaných dvacítkou brněnských podniků i chuťově. Jejich provozovatelé o záměru vědí. Odehrálo se u nich totiž focení.

Reakce jsou nadšené. „Takový pohled na komunitní fungování uvnitř trhu chce hodně odvahy, vyspělosti a nadhledu. To kluci mají. Obecně to, jak v posledních dvou letech spolu podniky drží a vzájemně si fandí, je nejjasnějším znakem toho, že mafiánskému gastru devadesátek odzvonilo a celá tahle pokřivená éra je už za námi,“ popsala například Vendula Smékalová, zakladatelka kavárny V Melounovém cukru.

Podle Czech Bar Awards 2015 jedné z pěti nejlepších kaváren v Česku.

„Z mého pohledu a v mém světě je takový počin normální. S Barem, který neexistuje spolupracujeme pravidelně. Jsme za to velice rádi,“ konstatovala také Simona Elsnerová – manažerka Koishi, jedné z nejoceňovanějších restaurací v Česku.

Podnikatelé připravují svůj třetí podnik

Jeden z nových drinků Baru, který neexistuje nese název Čtyři pokoje. Takový podnik Brňané zatím ve městě nenajdou. Ovšem právě zakladatelé Baru ho plánují. Měl by se v něj proměnit dosavadní nonstop v sousedství, Černá perla ve Vachově ulici.

„Naši barmani tam chodívali po směně. Rozhodli jsme se, že i dál to bude podnik otevřený téměř nonstop. Název Čtyři pokoje odkazuje na to, že to vlastně budou čtyři podniky v jednom. Je to nutné, protože koktejlový bar v 7 ráno prostě netáhne. Přes snídaňovou kavárnu, polévkárnu, koktejlový bar se to tak během dne přemění až do dive baru (noční podnik – pozn. red.),“ dodal Vlachynský.

Po Baru a Super Panda Circusu to bude jejich třetí podnik v Brně. Otevírat by se mělo v létě.

Témata: Cukr, koktejl


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.