Časové intervaly mezi spoji již nelze z provozních důvodů snížit, proto se Dopravní podnik města Brna rozhodl pro velkokapacitní soupravy.
Od pondělka tak na nejvytíženější linku vyjedou dvě nejdelší tramvaje v celé republice.
"Vejde se do ní přes čtyři sta padesát lidí," vyzdvihla největší přínos mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová.
Nový model s krkolomným názvem VarioLF2R.E je dlouhý 46,3 metru. Zároveň reaguje na moderní přepravní trendy. Nechybí v něm bezbariérový přístup, informační a kamerový systém či technologie snižující hlučnost při jízdě.
Překvapivě však vznikl přeměnou přes třicet let starých tramvají typu K2.
"Rekonstrukce jsou pro nás cenově výhodnější a kvalita je přitom stejná jako u nových vozů," vysvětlil technický ředitel dopravního podniku Rudolf John.
S podobným trendem hodlá pokračovat i v budoucnu. Příští rok by se tak měly předělat další tři vozy, které by mohly pomoci druhé nejvytíženější lince číslo 12.