Leoš Tržil

Leoš Tržil - Leoš Tržil, šéf dopravních policistů na jižní Moravě | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Kontroly lékárniček jsou často zbytečné, řekl šéf dopravních policistů

  • 9
Na zbytečné policejní kontroly, uzavírky v Brně a bezohledné řidiče si stěžovali čtenáři iDNES.cz při on-line rozhovoru se šéfem dopravní policie na jižní Moravě Leošem Tržilem. Zajímali se naopak o kontroly kamionové dopravy, fungování měřicích radarů a počet bodů, které Tržil sám "nasbíral".

Čtenářka iDNES.cz Jiřina se šéfa jihomoravského dopravního inspektorátu Tržila zeptala na diskutovanou uzávěrku Husovy ulice v centru Brna. "Že situace v Brně bude komplikovaná, bylo zřejmé již na počátku. Kolapsové stavy však nastávaly ještě před uzavírkou, toto je dáno silniční sítí města a celkovou hustotou provozu," vysvětlil Tržil.

. Odpovědi leoše tržila Čtěte - zde

Řidiči si v otázkách kladených Leoši Tržilovi stěžovali na kontroly na silnicích, které pokládají za bezúčelné. "Zbytečné kontroly lékárniček jistě bezpečnosti na silnici neprospějí. Nezlobte se, ale je to jen tahání peněz z řidičů," napsal čtenář Maskul.

Tržil s kritikou částečně souhlasí. "Tyto kontroly jsou spíše záležitostí namátkových akcí k ověření celkového stavu. Ani já nejsem zastáncem toho, aby se kontrolovalo třeba stáří lékárniček. Důležité je nějakou mít," řekl.

Naopak kontroly rychlosti Tržil za "buzeraci" nepovažuje. Kritiku čtenářky Míši za postihování i menšího překročení rychlosti odmítl.

"Je třeba si uvědomit, že přílišná rychlost je jednou z hlavních příčin vážných havárií. Mezi rychlostí 90 a 110 kilometrů v hodině je velký rozdíl," vysvětlil. Osobně si pamatuje na řidiče, který jel po D2 rychlostí dokonce 245 kilometrů v hodině.

Kritika dálniční policie odrazuje uchazeče o práci
Mrzí ho, že problémy na silnicích vyčítají lidé hlavně dopravní policii. "Je to problém mnoha dalších. Na vině jsou také správci komunikací nebo špatné dopravní inženýrství v obcích, kde třeba chybějí chodníky nebo přechody," objasnil.

Tato kritika má podle něj za následek, že policii chybí nové síly. Zejména na Vysočině není o práci dopravního policisty zájem. "Možní zájemci mají strach z dálničního provozu a neustálá neobjektivní kritika policie je také odradí," posteskl si.

Po rozhovoru Tržil v redakci kritizoval chování některých policistů, kteří podle něj řidiče obtěžují zbytečně detailními kontrolami. "Pokud má řidič podhuštěnou rezervu, je to jeho problém. A v mnoha autech už si žárovku sami ani nevyměníte, takže vozit si s sebou náhradní sadu je nesmysl," uzavřel.