Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Linka 51 bude jezdit. Brno na ni veřejné peníze nemá, Brno-střed ano

  12:30aktualizováno  12:30
Brněnský dopravní podnik od září obnoví provoz autobusové linky 51, která spojovala Zvonařku, Mendlovo náměstí a Masarykovu čtvrť. Za linku, která byla od letošního ledna zrušena kvůli úsporám, bude doplácet městská část Brno-střed.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Radek Miča, MAFRA

Jezdit bude po své původní trase a zajišťovat ji bude minibus. Přesný jízdní řád zatím není dokončený.

"Příspěvek od městské části pro Dopravní podnik bude 1 396 000 korun," vypočítal starosta Brna-střed Libor Šťástka (ODS).

Obnovení provozu přišlo poté, co proti zrušení linky protestovali lidé z Masarykovy čtvrti. Cestování bez ní bylo složitější také pro pacienty Masarykova onkologického ústavu a nemocnice u svaté Anny, které jsou na trase.

Doplatek však svědčí o nekoncepčnosti rozhodování města i městské části.

Rada města Brna, ve které zasedá i starosta Šťástka, totiž loni schválila padesátimilionový škrt v penězích pro Dopravní podnik. Ten poté kvůli nutným úsporám zrušil kromě jiného i linku 51.

Jedna linka byla drahá, teď ale budou jezdit dvě

Nahradila ji linka nová 35, která spojuje jen Mendlovo náměstí a Masarykovu čtvrť. Jenže nyní bude tato linka zachována a k ní ještě přibude obnovená 51.

Místo menšího počtu kilometrů, díky kterým měl Dopravní podnik ušetřit peníze, tak autobusy paradoxně najezdí kilometrů srovnatelné množství. Rozdíl bude jen v tom, že magistrát nyní bude platit jen část nákladů. Zbytek pak městská část. V obou případech jde však o stejné veřejné peníze.

Právě to kritizují opoziční zelení. Upozorňují na to, že podobnou finanční podporu může město časem vyžadovat i po jiných městských částech, ve kterých bez příspěvku omezí dopravní dostupnost. Jenže to je podle starosty Šťástky naopak dobře.

"Městské části budou mít možnost více ovlivnit podobu veřejné dopravy a budou se moci rozhodnout, jak je pro ně která linka důležitá," pochvaluje si Šťástka.





Hlavní zprávy

Bentley 6,0 Bentayga W12 First Edition
Bentley 6,0 Bentayga W12 First Edition

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
10 550 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.