Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Líšeňští řidiči se bouří proti pokutám, nemají kde parkovat

  12:05aktualizováno  12:05
Při výstavbě sídliště v brněnské Líšni v sedmdesátých letech se počítalo s jedním autem na pět bytů. Dnes je však realita jiná. Na jeden byt připadají víc než dvě auta. Na každé volné parkovací místo tedy čeká až deset řidičů.

Při projektování líšeňského sídliště se nepočítalo s tím, že by před domy mohlo parkovat tolik aut | foto: Radek Miča, MAFRA

Lidé se rozhodli proti dlouhodobě špatné situaci bojovat peticí. Řešením by podle nich bylo parkování přímo v ulicích. Na většině silnic totiž dopravní značení zakazuje stání a těm, kteří by svůj automobil zaparkovali u krajnice vozovky, tak hrozí pokuta až dva tisíce korun a ztráta jednoho bodu.

"Člověk přijede večer z práce domů a nemá kam zaparkovat. Dříve fungovala nepsaná dohoda s policisty, kteří parkování na zákazu přehlíželi. Pravděpodobně jim ale někdo začal dávat tipy na špatně stojící auta a oni nás teď musí pokutovat," řekl iniciátor petice Milan Řihák.

Petici doposud podepsalo na šest desítek lidí. "Lidé mají často dvě soukromá auta a k tomu ještě firemní. S tím tehdy při výstavbě nikdo nepočítal," řekl místostarosta Líšně Vladimír Moravec.

Snaha obyvatel naráží na zákon, podle kterého musí být šířka průjezdu obousměrné komunikace minimálně pět a půl metru. To by ovšem silnice se zaparkovanými automobily nesplňovaly.

"Musíme to respektovat. Teď v zimních měsících by to mohlo například znemožnit průjezd techniky odklízející sníh," reagoval Moravec.

Množství automobilů v ulicích Líšně mnohonásobně převyšuje parkovací kapacitu sídliště. Podobně katastrofální je situace na sídlištích Vinohrady nebo Bystrc.

Při projektování líšeňského sídliště se nepočítalo s tím, že by před domy mohlo parkovat tolik aut

Obyvatelé Líšně návrh řešení mají. "Zákaz stání by platit pouze ve dne, abychom tam mohli mít auta alespoň přes noc. Je nepříjemné, když musíte v jedenáct hodin večer vybíhat ven a platit pokuty. Případně bychom mohli parkovat dvěma koly na chodníku, aby byl průjezd dost široký," doplnil Řihák. To však neodpovídá vyhlášce.

Situace by měla být částečně vyřešena Projektem regenerace sídliště Brno - Líšeň, který zpracovala líšeňská radnice. Na ten ovšem zatím chybějí peníze.

"Žádost o dotaci jsme podávali již v posledních dvou letech, ale v obou případech neúspěšně. Letos o ni žádáme znovu. Pokud se podaří získat alespoň nějaké finanční prostředky, rádi bychom nejprve vyřešili situaci na ulicích Josefy Faimonové, Strnadově a Vlkově, kde se stav zdá být nejhorší," dodal Moravec.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policie (ilustrační foto)
Polonahý muž utíkal po Brně s řetízkem, žena na něho křičela „zloděj“

Devatenáctiletý muž starší ženě v Brně přímo z krku ukradl řetízek. Polonahý pak se šperkem pobíhal u hlavního nádraží, kde ale zrovna hlídkovali policisté,...  celý článek

Šárka Divácká otevírá v Brně prodejnu s cukrovinkami. Svými výrobky dokazuje,...
Uniformu vyměnila za zástěru. Teď otevírá v Brně prodejnu cukrovinek

Šárka Divácká se před několika lety rozhodla vyměnit uniformu za cukrářskou zástěru. Když ji při studiu na Univerzitě obrany oslovili z vyhlášené brněnské...  celý článek

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.