Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Líšeňští školáci zmapovali na cestě do školy životu nebezpečná místa

  2:48aktualizováno  2:48
Můžeme ráno dojít do školy a dodržet přitom pravidlo, že se přechází pouze na vyznačených zebrách? Jaká místa jsou při naší každodenní cestě nebezpečná - a čím? I takové otázky si kladli žáci Základní školy Horníkova v Brně - Líšni. Zmapovali ty úseky cesty, které jsou nejnebezpečnější, a dopravní mapu, kterou tak sestavili, předali zástupci inženýrské společnosti.

Žáci v brněnské Líšni zmapovali nebezpečná místa v okolí své školy | foto: Nadace Partnerství

"Na jejím základě vznikne dopravní studie s návrhy opatření na zvýšení bezpečnosti v okolí školy," vysvětlil Radek Patrný z Nadace Partnerství, která projekt podpořila v rámci grantového programu Na zelenou, inspirovaného zkušenostmi z Británie. "Projekt se zaměřuje hlavně na zvýšení bezpečnosti dětí při cestě do školy a na zlepšení životního prostředí v okolí školských zařízení," popsal Patrný.

Líšeňští školáci zakreslili do mapy svou obvyklou cestu do školy a vyznačili místa, která považovali za nebezpečná. "Většina žáků zmínila špatný technický stav přechodu pro chodce od autobusové zastávky v Horníkově ulici. Často byla také uvedena nepřehledná křižovatka ulic Žarošická a Jedovnická, která je velmi frekventovaná a chybí na ní semafory," shrnul dopravní rizika v okolí školy Horníkova učitel Roman Burda.

Žáci mapu předali Jaroslavu Heinrichovi, dopravnímu odborníkovi z inženýrské společnosti HBH, který na jejím základě zpracuje studii. Jeho návrhy se pak podle plánů Nadace Partnerství bude zabývat příslušný odbor dopravy, policie a městské zastupitelstvo.

"I když majiteli a správci problematických úseků silnic jsou většinou kraje nebo města a rozhodnutí, která musí pro zlepšení současného stavu padnout, je mnoho, máme právě tu zkušenost, že když se ti odborníci, kteří spolupracují na podobných projektech, zároveň účastní práce odborných komisí v daných krajích či obcích, berou se za žákovské připomínky a mají šance je do plánů prosadit," doplnil Patrný.

Připomněl příklad Veliše u Jičína. Autodopravu před tamní školou zklidní po necelém roce od pilotního kola projektu retardéry a přibudou i zábrany před vchodem do školní budovy. "Pravda, ve Veliši jsme měli to štěstí, že se do projektu zapojil přímo úředník z kraje, který si úpravy vytyčil za svůj úkol," přiblížil Patrný.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vizualizace lázní, které chtějí Číňané postavit v Pasohlávkách.
Další potíže kolem čínských lázní. O místo zřejmě přijde vlivný politik

Kvůli čínským lázním v Pasohlávkách je pod tlakem vysoký jihomoravský politik – Václav Božek z ČSSD, šéf poradců hejtmana a bývalý náměstek. Hlavu koaličního...  celý článek

Vězení (ilustrační foto)
Policisté dopadli muže, který přepadl pošty. Hrozí mu deset let za mřížemi

Až deset let hrozí jednačtyřicetiletému muži, který podle kriminalistů přepadl pošty v Brně a Mutěnicích na Hodonínsku. Dopadli ho v jedné z obcí na Brněnsku....  celý článek

Šárka Skorkovská pracovala na oční klinice Fakultní nemocnice u svaté Anny a...
Žena ve vedoucí funkci musí zůstat ženou, míní oční lékařka Skorkovská

Jen přečíst jména těch, kterým oční lékařka Šárka Skorkovská pomohla znovu ostře pohlédnout na svět, by zabralo dost času. V oboru totiž působí přes pětadvacet...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.