Na brněnském Masarykově okruhu se připravují na Velkou cenu. Mezi nutné úpravy...

Na brněnském Masarykově okruhu se připravují na Velkou cenu. Mezi nutné úpravy patří natírání obrubníků, výměna svodidel či zacelování rýh na trati. (15.8.2016) | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Brněnský okruh se chystá na Rossiho a spol. Budou padat jako do peřinky

  • 3
Obvykle se po něm každý den prohánějí motorističtí nadšenci na svých strojích, tentokrát však na závodní dráhu Masarykova okruhu nastoupila četa se štětci a barvami. To je neklamné znamení, že je Velká cena za dveřmi.

Nejlepší motocykloví závodníci světa se vrhnou na brněnský okruh v pátek. Do té doby musí být vše vyladěné na sto procent.

„Ve čtvrtek se koná inspekce trati, kdy ji komisaři projdou pěšky a kontrolují, zda je všechno perfektně nachystané. Teprve pak okruh dostane posvěcení, že se na něm může jet závod,“ informuje mluvčí Automotodromu Jiří Smetana.

Ještě v neděli se na dráze jezdilo, v pondělí už se začalo s nezbytnými úpravami. Například natíráním obrubníků speciální barvou, aby na ní kola motocyklů neklouzala.

„Vyměňují se také poškozená svodidla a zapravují vrypy na dráze, které vznikly po pádech jezdců. Musí se ucpat speciální pryskyřicí, aby byla trať úplně hladká,“ přibližuje Smetana.

Podobná generálka trati se pravidelně koná právě před Velkou cenou. „Na Grand Prix musí být vše stoprocentní, proto se to musí udělat těsně před ní. Kdybychom trať spravili před čtrnácti dny, mohl by na ní ještě někdo spadnout a udělat nový vryp,“ vysvětluje Smetana.

Pořadatelé mají letos víc starostí s trávou

Další opatření přispívají k tomu, aby závodníci po případné nehodě spadli do měkkého.

„Naše bezpečnostní balíky se v některých zatáčkách nahrazují speciálními nafukovacími vaky, které mají lepší zadržovací schopnost. Ty si vozí sama Dorna (promotér seriálu MotoGP) a umisťují se do nejexponovanějších úseků. Když do nich jezdec vrazí, tak prasknou a musí se okamžitě vyměnit,“ líčí Smetana.

Chystá se také paddock, do kterého týmové kamiony dorazí dřív než jindy. Brnu totiž předcházel podnik v nedalekém Rakousku.

Práce na trati už jsou pro brněnské pořadatele za roky, co pořádají největší motoristickou akci v Česku, rutinou. „Změnu ale může přinést počasí. Letos je třeba mnohem víc práce se sekáním trávy. Zatímco loni byla od začátku července uschlá, letos je pořád zelená,“ podotýká Smetana.

Úkony kolem dráhy provádějí pracovníci, kteří jinak působí jako traťoví komisaři. „Normálně jsou na boudách a mávají závody, tento týden vykonávají tyto manuální práce,“ sděluje Smetana.

Brněnská Velká cena odstartuje v pátek volnými tréninky, v sobotu se koná kvalifikace a v neděli pak závody. Už ve středu od 17 hodin se vybraní jezdci ukážou v brněnské nákupní galerii Vaňkovka, ve čtvrtek dopoledne se bude závodit na malých pit bicích na náměstí Svobody.