Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Konec odtahů z brněnské Údolní ulice, parkovat se tam bude smět

  7:56aktualizováno  7:56
Sedm set třicet sedm odtažených aut jenom za loňský rok. Úsek Údolní ulice v Brně vedoucí od Obilního trhu směrem do centra je místem, kde řidiči nejčastěji špatně parkují - nedodržují vzdálenost od tramvají. Už brzy tam budou legální místa na stání.

Marné hledání auta zažily po zaparkování v Údolní ulici stovky řidičů ročně. Strážníci je nechali bez milosti odtáhnout. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

V Údolní ulici sídlí spousta firem i zdravotnických zařízení. Zaparkovat tam ale není kde. Když už se řidičům místo podaří najít, často stojí špatně a čeká je odtah auta.

Podél tramvajových kolejí se totiž nesmí parkovat, pokud není dodržena povinná tříapůlmetrová vzdálenost. A ta je v Údolní mezi podélně zaparkovanými auty u chodníku a jedoucími tramvajemi rozhodně menší. Jenže to málokdo ví a Údolní je tak ulicí, kam v Brně odtahovka jezdí bezkonkurenčně nejčastěji.

Proč se v Údolní odtahuje

Pravidla provozu na pozemních komunikacích týkající se zastavení a stání říkají: v době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 metru.

Tento problém se týká i jiných ulic, nejčastěji ale odtahová vozidla navigují do Údolní, Hybešovy a Václavské ulice.

Za loňský rok strážníci museli nechat odtáhnout celkem 5 200 aut. Z toho nejvíc právě z Údolní - 737 vozů. Letos už tam marně svá vozidla hledalo 171 řidičů.

Situaci se rozhodli řešit radní městské části Brno-střed. Po jednání s magistrátními úředníky i policií se dohodli na výjimce, která na asi dvousetmetrovém úseku mezi Obilním trhem a Marešovou ulicí pomůže zřídit nová - a hlavně legální - místa ke stání. Tam, kde se do teď parkovat nesmělo, to už brzy bude povolené.

„Vymezený parkovací koridor budou moct využít desítky řidičů. Vyslyšeli jsme tak stížnosti lidí, kteří třeba při návštěvě zdejší porodnice neměli kde stát,“ řekl radní Brna-střed Pavel Dvořák (ANO). Dodal, že v místě často docházelo k vypjatým situacím mezi zmatenými majiteli aut a strážníky, kteří jejich vozidla nechali odtáhnout.

„Denně dostáváme několik podnětů, kterými jsme povinni se zabývat. I proto jsme museli v této oblasti zpravidelnit hlídky,“ řekl mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem.

Jen za první dva a půl měsíce letošního roku si musely své auto na parkovišti odtahové firmy vyzvednout skoro dvě stovky řidičů. Za takový odtah se přitom platí pokuta minimálně 1 800 korun.

Novinka by měla začít platit zřejmě během následujících týdnů. Čeká se jen na to, až se s možnými připomínkami vypořádá magistrátní odbor dopravy. Poté bude už jen potřeba zajistit dopravní značení, podle nějž se řidiči zorientují. Značky navíc doposud v Údolní chyběly.

O zákazu téměř nikdo nevěděl

„Řidiči o zákazu buď nevěděli, nebo se nás chodili ptát,“ popsala Žaneta Hrbková z místního obchodu. Změnu vítají obyvatelé ulice i pracovníci firem. Někteří se ale podivují dosavadnímu postupu města.

„Když jsem tady byl poprvé, zastavil jsem podél chodníku za dalšími auty. Nezdálo se mi na tom nic divného, dokud mě neodtáhli. Je zvláštní, že se tu najednou bude moci stát, když to byl dosud přestupek. Město si asi potřebovalo vydělat,“ podivil se Tomáš Král, který v ulici pracuje.

O novince museli úředníci jednat také s Drážní inspekcí a brněnským dopravním podnikem.

„Pokud budou auta parkovat jen na jedné části ulice a v přesně daném úseku, nejsme proti. Ve městě jsou místa, kde silnice sdílejí auta i tramvaje bez problémů,“ konstatovala mluvčí Dopravního podniku Barbora Lukšová.

Dodala však, že by pro podnik bylo výhodnější, pokud by se parkování v ulici povolilo až po její plánované opravě. Projíždějící auta by totiž mohla v ulici poškodit starou tramvajovou trať.

Radní Dvořák ovšem zdůraznil, že se jedná o dočasné řešení, které má řidičům pomoct hlavně do doby, než celá ulice projde rekonstrukcí.

S opravami by se mělo začít už v druhé polovině tohoto roku. Na řadu přijde nejprve cesta mezi Úvozem a náměstím Míru, poté se oprav dočká i zmiňovaný druhý úsek Údolní ulice.

„Věřím, že v budoucnu bude místo vyhovovat řidičům, chodcům i cyklistům,“ dodal Dvořák.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muž zapálil na kole sedlo. Kamarádi nevěřili, že může hořet
VIDEO: Šedesátník zapálil sedlo cizího kola, vsadil se s kamarády

Neobvyklé oznámení dostali v úterý v noci brněnští strážníci. Zavolal jim pracovník úklidové služby, že na hlavním nádraží hoří jízdní kolo. Ukázalo se, že ho...  celý článek

Z Ječmeniště zbyly trosky, daří se tam vínu
Ves zmizela v zajetí ostnatých drátů, byla kolébkou nejlepších vín

Dnes by to bylo ideální místo pro turistický i vinařský byznys. Druhá světová válka a pak železná opona ovšem vesnici Ječmeniště na česko-rakouských hranicích...  celý článek

Začala rozsáhlá modernizace pasáže Jalta v Brně. Při stavebním průzkumu odkryla...
Jalta bude v novém. Začaly opravy, stavbaři asi narazili na místnost StB

Do Jalty se začínají stěhovat dělníci. Po roce příprav majitel zahajuje opravy, pasáž má být hotová v příštím roce. Při stavebním průzkumu odkryla budova...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.