Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hoch zůstal po operaci mandlí postižený. Nemocnice má zaplatit 10,5 milionu

  15:30aktualizováno  16:24
Po třech letech padl rozsudek v případu Matěje Kociána, který po operaci krčních mandlí v devíti letech v brněnské dětské nemocnici zůstal postižený. Městský soud přikázal vyplatit rodině chlapce odškodnění 10,5 milionů korun. Verdikt zatím není pravomocný.

Matěj Kocián má po běžné operaci mandlí poškozený mozek. Jeho rodiče se soudí s nemocnicí. | foto: www.promateje.cz

Běžnou operaci mandlí chlapec podstoupil v roce 2010. Pooperační komplikace u něj ovšem vyústily ve vážné poškození mozku, chlapec je od té doby ve vegetativním stavu a naděje na zlepšení jsou mizivé. Matěj potřebuje čtyřiadvacetihodinovou péči, na kterou rodiče doplácí 50 tisíc korun měsíčně.

Zásadní byla podle rodičů chlapce dvě pochybení. „Matěj nebyl po operaci umístěn na jednotce intenzivní péče (JIP), ale na běžném pokoji, kde navíc nefungovala tísňová signalizace. A jakmile nastaly pooperační komplikace, reagoval personál pomalu. Účinné pomoci se Matějovi po zástavě oběhu dostalo tak pozdě, že došlo k nevratnému poškození mozku. Nejméně šest minut totiž trvalo, než se k němu dostala lékařka,“ shrnul situaci chlapcův otec Vítek Kocián.

Žaloba také u krajského soudu

Nemocnice tyto pochybení odmítá. Obhájkyně Hana Krejčí v závěrečné řeči uvedla, že chlapec měl hodnoty v normálu a nebyl důvod k jeho umístění na JIP.

Soudkyně Ivana Chlupová si ale myslí něco jiného. V rozsudku uvedla, že nemocnice nedostatečně vyhodnotila pooperační rizika. „Sledování zdravotního stavu chlapce po operaci neodpovídalo jeho potřebám,“ zdůvodnila rozsudek.

Kromě 10,5 milionu odškodného rodině má nemocnice podle verdiktu zaplatit přes 550 tisíc za soudní výdaje.

Rodina podala také hromadnou žalobu ke Krajskému soudu v Brně. Žádá odškodnění 15 milionů korun, protože situace ovlivnila život Matějovým příbuzným. Krajský soud čeká právě na rozsudek městského soudu.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.