Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Městský soud v Praze zastavil práce na tunelech pod Brnem, hrozí kolaps

  11:24aktualizováno  11:24
Práce na Dobrovského tunelech v Brně mezi čtvrtěmi Žabovřesky a Královo Pole stojí. O zastavení stavby rozhodl městský soud v Praze na základě žaloby obyvatel ze Žabovřesk. Doprava je odkláněna a hrozí dopravní zácpy.

V září 2009 byly Královopolské tunely na jeden den otevřeny pro veřejnost. Ilustrační foto. | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Řidičům se brzy může stát, že při průjezdu Brnem skončí v dopravní zácpě. A to v místech, kde dosud větší problémy neměli. Konkrétně u ústí budoucích tunelů Dobrovského, které mají vést dopravu pod Brnem mezi čtvrtěmi Královo Pole a Žabovřesky.

FAKTA

Tunely, které schovají auta pod Brno

Stavba začala 18. května 2006. K dnešnímu dni jsou tunely mimo vozovek, chodníků a hloubených částí v Králově Poli prakticky hotové.

Tunel Dobrovského I je dlouhý 1 239 metrů. Vede v ose ulic Žabovřeská-Dobrovského. Tunel Dobrovského II je ještě delší - 1 258 metrů. Je veden paralelně jižněji v prodloužené ose ulice Pešinovy.

Městský soud v Praze rozhodl o žalobě občanského sdružení VMO Brno proti ministerstvu dopravy. Na obří stavbě tak musely utichnout stavební práce. Nic na tom nezměnil ani fakt, že do dnešního dne bylo prostavěno téměř 5,5 miliardy korun.

Pokud by museli stavebníci celý objekt zakonzervovat a pozemek uzavřít, řidiči by nemohli využívat ani staveništní silnici. To by odnesly nejen ulice v blízkosti stavby, ale i centrum města, kde by provoz zhoustl.

Doprava je odkláněna, kapacita silnic ale nestačí

"Vůbec nejkritičtější situace by byla v bezprostřední blízkosti stavby. Tedy v ulicích Horova, Tábor či Purkyňova," popsal předseda občanského sdružení VMO Brno Karel Štěpaník.

Už teď je v uvedených místech provoz na hranici únosnosti. "Investor měl naplánovaný systém objížděk. Realita je však taková, že doprava je odkláněna přes Žabovřesky, kde silnice kapacitně nestačí," upozornil Štěpaník.

Investor stavby, Ředitelství silnic a dálnic, má v současnosti jiné starosti. "Bylo nám nařízeno ukončení stavebních prací. Nyní pouze dohlížíme, aby na stavbě nedocházelo ke škodám na majetku, zdraví a životním prostředí," sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

"V současnosti jsou důsledky pro stavebníky těžší. Přesto měli zohledňovat naše požadavky v průběhu stavby. Mělo vzniknout více protihlukových stěn, aby nebyly překračovány hlukové limity," podotkl Štěpaník. Členy sdružení VMO Brno jsou obyvatelé domů v okolí stavby, přesněji u ústí tunelu v Žabovřeskách.

Soudy jsou urvané od reality, nikdo se do Brna nepřijel podívat

Projektu se zastává Vladislav Horák ze Stavební fakulty Vysokého učení technického: "Opět se ukazuje, jak jsou soudy urvané od reality. O případu rozhodovali samosoudci, přičemž ani jeden z nich se nepřijel do Brna podívat. Je těžko pochopitelné, že se brněnské kauzy řeší v Praze," kritizuje Horák.

Tunely jsou součásti brněnského velkého městského okruhu. Jeho dokončení má podstatně ulehčit dopravě uvnitř Brna.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Zlaté časy pro dělníky. Firmy se předhánějí v lepších nabídkách

Žádná dlouhá výběrová řízení na několik kol. Kdo přijde z ulice, pohovor podstoupí okamžitě a do druhého dne ví, zda může nastoupit. Taková je rvačka o dělníky...  celý článek

Policisté na tísňové lince 158 měli ze zlovolných telefonátů těžkou hlavu.
Policisté hledali spoutanou holčičku v autě, její únos však byl výmysl

Vymyšlenou historkou o únosu zaměstnaly dvě školačky policisty v Hodoníně, kteří na základě jejich svědectví hledali auto se spoutanou holčičkou. Ve výpovědích...  celý článek

Hvězda hasičských závodů v Los Angeles Petr Moleš. Muž sloužící ve Vyškově se z...
Do Los Angeles jel bez ambicí, vrátil se jako nejlepší hasič světa

Se třemi zlaty a titulem absolutního vítěze soutěže Ultimate Firefighter, tedy jako nejlepší hasič světa, se vrátil Petr Moleš ze Světových policejních a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.