Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brněnské radniční noviny citovaly starostu, který už dávno skončil

  13:25aktualizováno  13:25
Čtenáři některého ze 170 tisíc výtisků Brněnského Metropolitanu, který vydává magistrát, si v prosinci přečtou i text o Brněnských Vánocích. Jenže je tam několik chyb. Například že starostou Brna-střed je stále Libor Šťástka.

Bývalý starosta Brna-střed Libor Šťástka (ODS). | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

„Detailně propracovaný program má přispět k tomu, aby se návštěvníci opravdu ocitli v centru vánočních trhů ve stylu 30. let minulého století, přislíbil starosta městské části Brno-střed Libor Šťástka,“ píše se v článku.

Háček je v tom, že Šťástka (ODS) by na splnění takového slibu měl pramalý vliv. Už druhé Vánoce totiž starostou největší brněnské městské části není. A to není vše. Text také láká na kluziště na Moravském náměstí, které tam ovšem letos návštěvníci nenajdou.

Inzertní část si řeší soukromá firma

Z chyb si na Facebooku hned začal dělat legraci Matěj Hollan (Žít Brno).

„Je fajn, že některé jistoty, jako Metropolitan, nepodléhají přechodným módním změnám a zůstávají při starém,“ napsal a připojil snímek stránky s chybou. Za poslední dva roky se toho ovšem změnilo hodně nejen u Šťástky, ale i u něj. Už není aktivista, ale náměstek primátora, který je mimo jiné zodpovědný právě i za Metropolitan.

Článek z Metropolitanu.

Článek z Metropolitanu.

Na magistrátu začali pátrat, jak je možné, že brněnský zpravodaj po více než roce Šťástku znovu „jmenoval“ starostou přesto, že například jméno primátora Petra Vokřála (ANO) je v textu aktuální.

„Máme podepsanou smlouvu o vydávání Brněnského Metropolitanu se společností Strategic Consulting. V dokumentu je jasně napsáno, že redakční část, tedy polovinu zpravodaje, má ve své gesci magistrát s tím, že tu inzertní si samostatně řeší zmíněná společnost. Jméno Libora Šťástky bylo uveřejněno na inzertních stranách,“ reagoval mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

V lednu vyjde omluva

Společnost, jež má onu polovinu novin na starosti, chybu přiznává. Text byl podle ní vycpávkou, která měla zaplnit prázdné místo mezi inzeráty na dvoustraně.

„Redaktorka není z Brna a někde stáhla neaktuální text o Vánocích. Už jsem udělal opatření, aby se to neopakovalo. Budeme mít kontrolu ze dvou stran, protože necháme texty předkládat k přečtení i magistrátu,“ konstatoval zástupce společnosti Strategic Consulting Havel Mouka. V lednovém čísle Metropolitanu podle něj také vyjde velká omluva čtenářům.

Za výrobu a distribuci jedenácti čísel Metropolitanu jeho firma od magistrátu dostává ročně téměř tři miliony korun. A na další peníze si přijde právě díky inzerci. Za reklamní stranu se podle ceníku firmy Region Media platí zhruba sto tisíc korun.

Rozeznat ji od obsahu, jehož správnost garantuje magistrát, pro čtenáře ale není snadné. Stránky se liší jen barvou hlavičky, která je šedá místo červené, a drobným nápisem inzerce.

Po dotazech MF DNES přitom náměstek Hollan firmu ostře zkritizoval. „Je to obrovské pochybení. Text se netváří jako inzerce, ale jako běžný redakční obsah. Město Brno je zodpovědné jen za část stránek a na zbytek si firma může napsat, co chce,“ uvedl Hollan s tím, že se systém pokusí změnit.

To ale nebude snadné. Rok před volbami totiž minulé vedení města podepsalo s firmou Strategic Consulting smlouvu na čtyři roky. Pokud výrazně nepochybí, tak podle dokumentu, který má MF DNES k dispozici, bude společnost radniční tisk vydávat další dva roky.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.