Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jihomoravský kraj platil statisíce za pozitivní články o Haškovi

  8:22aktualizováno  8:22
Jihomoravský kraj platil statisíce korun firmě JT Media za publikování pozitivních článků o hejtmanovi Haškovi na serveru Parlamentní listy. Jednatel firmy Jan Tvrdoň spoluzakládal mimo jiné konspirační web Protiproud. Deník MF DNES to zjistil, když pátral po platbách pro lobbistku Janu Mrencovou, která se vydávala za Haškovu mluvčí pod cizím jménem.

Hejtman Michal Hašek novinářům rozdal slibovaný audit ohledně letiště. Ne však původně zadanou verzi. (30.6.2016) | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Na serveru Parlamentní listy za poslední tři roky vyšlo několik článků o úspěších Jihomoravského kraje. Mimo jiné například s titulkem: „Některé děti v našem státě stále hladovějí. Jihomoravský kraj poskytne bezplatnou stravu předškolákům i školákům ohroženým chudobou. Podle hejtmana jich budou stovky.“ Podle MF DNES hejtmanství platilo za publikování článků v součtu minimálně 650 tisíc korun. Poslední smlouva je datována z loňského prosince.

„V roce 2014 pak byla objednávka na prezentaci Jihomoravského kraje v elektronických médiích za 235 950 korun, v roce 2013 objednávka za 170 tisíc Kč,“ sdělila MF DNES mluvčí Jihomoravského kraje Eliška Holešinská Windová.

Parlamentní listy vlastní společnost Our Media, poloviční podíl v ní má senátor Ivo Valenta. Kraj však peníze neposílal společnosti Our Media, ale firmě JT Media. Jejím jednatelem je Jan Tvrdoň, který spoluzakládal kontroverzní konspirační server Protiproud, v němž se realizuje i bývalý vicekancléř prezidenta Václava Klause Petr Hájek.

Podle MF DNES není jasné, jak JT Media publikování v Parlamentních listech zajišťovala. „Ctíme praxi, že obsah spolupráce bez souhlasu objednatele nekomentujeme. Dokud nás k tomu objednatel nezmocní, nemůžeme sdělovat žádné bližší informace,“ uvedl Tvrdoň prostřednictvím SMS.

Smlouva mezi krajem a firmou JT Media

Smlouva mezi krajem a firmou JT Media

Částku, kterou Jihomoravský kraj zaplatil JT Media, úřad zveřejnil. Na dotaz ohledně ceny mediálních služeb poskytnutých Marketingovým centrem Profil, za nímž stojí odsouzená lobbistka Jana Mrencová, ale mlčí.

Mrencová se podle dřívějšího zjištění MF DNES několik let vydávala za Haškovu tiskovou mluvčí Lucii Proutníkovou (více čtěte zde). Hejtman Michal Hašek však odmítá, že by o neexistující mluvčí opakovaně lhal. Na dotazy MF DNES však neodpověděl. Na Facebooku uvedl, že na „hnojomety“ reagovat nebude.

Za Haška komunikovala neexistující mluvčí, kterou nezná ani skutečná mluvčí:

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.