Ministr dopravy Vít Bárta přijel do Brna jednat o dopravních stavbách v kraji (20. srpna 2010)

Ministr dopravy Vít Bárta přijel do Brna jednat o dopravních stavbách v kraji (20. srpna 2010) | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Ministr dopravy vystoupil v Brně z vlaku a slíbil Popůvkám stěnu u dálnice

  • 19
Ministr dopravy Vít Bárta přijel vlakem do Brna. S hejtmanem Michalem Haškem (ČSSD) a primátorem Romanem Onderkou (ČSSD) rozebíral strategické dopravních stavby. "O brněnském nádraží se bude jednat až na jaře," řekl Bárta. Ten potěšil obyvatele Popůvek, kterým slíbil protihlukovou stěnu u dálnice D1.

Témata jednání se dotkla hlavně rychlostní silnice R52 z Brna do Vídně, ministr se však v Brně rozpovídal i o ostatních důležitých dopravních stavbách v zemi - dálnici D8, D11 i o silnici R35 mezi Hradcem Králové a Olomoucí.

Přestože ministr z úsporných důvodů pozastavil některé důležité jihomoravské stavby (více čtěte zde), podle Onderky by se právě na dvě zmíněné rychlostní silnice měly peníze sehnat.

Ministr dopravy Vít Bárta přijel do Brna jednat o dopravních stavbách v kraji (20. srpna 2010)Ministr dopravy Vít Bárta přijel do Brna jednat o dopravních stavbách v kraji (20. srpna 2010)

"Je potřeba si uvědomit, že například komunikace spojující Brno s Vídní bude na rakouské straně dálnice postavena zhruba za tři roky. Bylo by velice smutné, kdyby za hranicí auta sjížděla ze čtyřproudové dálnice do takzvaného trychtýře a doprava by se brzdila právě na našem území," uvedl pro Český rozhlas Onderka.

Stop financím na železniční uzel

Bárta minulý týden pozastavil financování modernizace železničního uzlu v Brně. S brněnským primátorem Romanem Onderkou se však dohodl na dalším jednání, které se má uskutečnit až na jaře příštího roku.

"V rámci železničního uzlu v Brně jsme se dohodli na dvou zásadních věcech. První, že pan ministr vyšle svého zástupce do grémia, což je orgán, který tuto investici připravuje," uvedl Onderka.

Roman Onderka"Zásadní chvíle ovšem nastane na jaře příštího roku. Pokud město získá územní rozhodnutí, tak jsme se domluvili, že budou pokračovat naše jednání na nejvyšší úrovni," dodal Onderka.

Okruh v Brně roste dál

Bárta potvrdil, že zastavení přísunu financí na dostavbu Královopolských tunelů nehrozí. "Má dnešní návštěva je první veselejší cestou po krajích České republiky. Mohu potvrdit, že brněnský okruh dále pokračuje," řekl Bárta.

Stavba velkého městského okruhu v Brně - křižovatka Hradecká-Žabovřeská. (20.srpen 2010)

Stavba Královopolských tunelů by měla být dokončena v příštím roce. Kolaudace se má konat v roce 2012.

Ministr dopravy Vít Bárta navštívil stavbu Svitavské radiály u Královopolských tunelů v Brně. (20. srpen 2010)Ministr dopravy Vít Bárta navštívil stavbu Svitavské radiály u Královopolských tunelů v Brně. (20. srpen 2010)

"Hovořili jsme také o rychlostním propojení Brna a Vídně, známém pod zkratkou R52. Je to priorita kraje a věřím, že do roku 2014 zahájíme v souladu s mezivládní dohodou České republiky a Rakouska výstavbu R52 budováním obchvatu Mikulova," řekl hejtman Michal Hašek po jednání s ministrem.

Lety do Prahy a Popůvky

Ministr Bárta informoval, že s představiteli kraje hovořil i o letech ČSA z Brna do Prahy. "Chci vyslechnout představitele ČSA i Letiště Brno a osobně se přesvědčit o míře ztrátovosti letecké dopravy mezi Prahou a Brnem," řekl Bárta.

Bárta rovněž obdržel petici podepsanou obyvateli Popůvek. Ti požadovali výstavbu protihlukové stěny u dálnice D1. Bárta tamní obyvatele potěšil. "Mohu konstatovat, že tento projekt bude realizován," řekl.

Cesta dále na jih

Ministr Vít Bárta se v Mikulově na místě seznámil také se situací kolem připravované stavby rychlostní komunikace R52.

Závěr jeho návštěvy kraje patří pracovnímu setkání se starosty obcí kolem silnice 1/55 na radnici v Hodoníně, kde je na programu diskuse o obchvatu Hodonína, Petrova a Strážnice.

Ministr dopravy Vít Bárta se zastaví při návštěvě jižní Moravy v Brně, v Mikulově a v Hodoníně.

,