Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Modřice se dočkají mostu. Ten současný nevyhovuje pěším ani autům

  9:27aktualizováno  9:27
Představuje nejkratší cestu na tramvajovou zastávku, ale už léta je v havarijním stavu. Už příští rok by však v Modřicích mohla začít stavba nového mostu přes železniční trať v Benešově ulici. Místní po něm volali téměř dvacet let.

Ilustrační foto. | foto: Zdeněk Neudert

"Silnice je na mostě široká asi pět metrů, takže se na ní stěží vyhnou dvě osobní auta, nákladní v žádném případě. Chodníčky po stranách mostu jsou pouhý půlmetr široké, což je naprosto nevyhovující," popsal starosta Modřic Josef Šiška.

Už léta má navíc most výjimku, protože jeho spodní část není v dostatečné výšce nad trolejemi železnice. Most však patří stejně jako silnice Jihomoravskému kraji. Ten se letos rozhodl postavit Modřickým nový a zahrnul jej do svého investičního plánu.

Před týdnem dali stavbě zelenou i modřičtí zastupitelé na svém mimořádném zasedání. Schválili totiž potřebnou změnu v územním plánu.

"Když se před lety připravoval územní plán, počítalo se s tím, že nový most se nevejde na stávající místo a bude nutné přeložit část silnice. Proto se v místech, kde dnes stojí, počítalo se zelenou plochou," vysvětlil Šiška. Zastaralé řešení navíc počítalo s demolicí tří až čtyř rodinných domů.

Most za 35 milionů bude bezpečnější pro chodce i auta

Jednomyslné rozhodnutí zastupitelstva otevřelo cestu prvním krokům přípravy samotné stavby. Jihomoravský kraj nyní požádá stavební úřad ve Šlapanicích, pod nějž Modřice spadají, o vydání územního rozhodnutí, pro něž už má zpracované podklady.

"Stavba pak bude zcela v režii kraje. Jak ze stavebního, tak finančního hlediska. Nový most by měl přijít asi na pětatřicet milionů korun. Bude osm metrů široký, s dostatečným chodníkem po obou stranách. Chodce bude navíc od silnice oddělovat svodidlo a ocelová konstrukce. Starý most přijde strhnout," popsal starosta.

Chodci i řidiči tak budou z Modřic po Benešově ulici vyjíždět mnohem bezpečněji. Drobné dopravní nehody se na mostě stávají nejméně jednou týdně, most má "na kontě" i zmařené lidské životy.

Zároveň bude doprava na mostě mnohem plynulejší. V současnosti se před ním a za ním vytvářejí v dopravní špičce dlouhé kolony. "Po dobu stavby nového mostu se však musejí řidiči smířit s objízdnou trasou. Pro chodce bude postavena dočasná lávka, aby se dostali k tramvaji," uvedl Josef Šiška.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z Ječmeniště zbyly trosky, daří se tam vínu
Ves zmizela v zajetí ostnatých drátů, byla kolébkou nejlepších vín

Dnes by to bylo ideální místo pro turistický i vinařský byznys. Druhá světová válka a pak železná opona ovšem vesnici Ječmeniště na česko-rakouských hranicích...  celý článek

Střet osobního auta a vlaku na Znojemsku má tragické následky. Na místě zemřeli...
Dva dospělí zemřeli po střetu auta s vlakem, dívka bojuje o život

Tragická nehoda zastavila odpoledne provoz na trati v obci Olbramkostel na Znojemsku. Dva dospělí pasažéři z osobního auta, které vjelo před vlak, zemřeli na...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.