Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární Mustang opravoval tři roky. Nechal si ho poslat z Ameriky

  15:22aktualizováno  15:22
Pavlu Roubínkovi se splnil dětský sen. Z USA si nechal dovézt nejstarší model Fordu Mustang, který sjel z výrobních pásů v roce 1965. Veřejnosti ho představil na srazu na vyškovském Masarykově náměstí.

Pavel Roubínek představil nejstarší sériově vyráběný Ford Mustang ve Vyškově. | foto: Hynek Zdeněk, 5plus2.cz

Příjezd sportovně laděných vozů minulý víkend ve Vyškově provázel nezaměnitelný zvuk silných motorů. Převládaly nové modely, nescházel ale ani dědeček této značky Shelby GT350, ve kterém přijel Pavel Roubínek.

Váš vůz patří už od pohledu mezi veterány. Máte nejstarší typ?
Mám úplně první model, který byl sériově vyráběn. Tento konkrétně sjel z výrobního pásu v květnu 1965.

Jak ho máte dlouho?
Před čtyřmi lety jsem sehnal pojízdný polovrak. Tři roky jsem pak pracoval na jeho opravě. V podstatě jsem ho úplně rozebral a následně složil jako repliku Shelby GT350. Originál to tedy už není, cenově by to totiž vyšlo mnohonásobně dráž.

Kde se vám ho podařilo sehnat?
Objevil jsem ho na jednom serveru v USA. Nemohl jsem tam jet, tak jsem si musel zajistit někoho na místě, aby auto prověřil. Je totiž rozdíl, jestli Mustang stál v klidné oblasti, nebo jestli byl někde u moře, kde ho mohla poškodit sůl, nebo v místech, kde ho mohl poškodit sníh. Původ auta je proto důležitý, aby nebylo moc zrezivělé. Pak jsem ho dovezl v kontejneru na lodi.

Fotogalerie

Proč jste se rozhodl vlastně pro tento typ auta?
Mustang se mi vždy líbil. Nechtěl jsem přitom nový, ale starší typ. Když jsem objevil na internetu Shelby, měl jsem hned jasno.

Čím je Mustang Shelby tak výjimečný, samozřejmě kromě toho, že byl prvním vozem v dlouhé řadě?
Toto auto bylo prvním, které mělo typické pruhy. Takže tohle je ta pravá klasika.

Jestli se dívám dobře, je váš vůz pouze dvoumístný...
Výrobci to nazvali jako 2+2. Vpředu jsou dvě plnohodnotná místa. Vzadu je volná lavice, která se sklápí. Během dvou tří sekund tak mohu mít v autě dvě, nebo čtyři místa.

Jak často s ním vyjíždíte?
Mám to stejně jako někdo motorku na víkend čili na radost. Udělám si přibližně hodinové kolečko po okreskách. Po dálnici nejezdím. Motor je udělán tak, aby si to řidič užil nejvíc mezi 80 až 120 kilometry v hodině. Takže na dálnici to není nic pro mne. Konstruktéři zkrátka udělali Mustangy tak, že preferovali zrychlení před nejvyšší rychlostí. Navíc auto nemá posilovač řízení, takže nad 130 je to dost složité řídit.

Můžete prozradit některé technické parametry vašeho auta?
Mustang má takzvaný malý motor, což je osmiválec o objemu 4,7 litru. Sériově se vyráběly motory o výkonu 200 koní. Úprava, kterou vlastním, má na motoru 306 koní. Je to klasický benzíňák. Normálně bere 15, při svižnější jízdě 17 litrů na 100 kilometrů.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.