Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na jihu Moravy posílí vytížené trasy, na Vyškovsku však vlaky ubudou

  14:07aktualizováno  14:07
Nový jízdní řád Českých drah začne platit od neděle 13. prosince a na jihu Moravy posílí dopravu na nejvytíženějších trasách. Více vlaků bude jezdit například z Brna do Blanska, Břeclavi a Kuřimi. Méně spojů bude naopak jezdit na Vyškovsku.

12. listopadu 2009 přijel první elektrický vlak z rakouského Retzu až do Znojma | foto: Radek Miča, MAFRA

"Od poloviny příštího roku skončí drážní provoz mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Hevlínem, nahradí je autobusy," řekl ředitel krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín.

"Každý všední den vyjede na koleje průměrně 833 vlaků, které dohromady najedou podle smlouvy s krajem 8,9 milionu kilometrů. Meziročně to je asi o půl procenta více, zatímco v celé republice se objem regionální dopravy snížil asi o dvě procenta," řekl Karšulín.

K největším změnám na Blanensku patří nový páteční spěšný vlak z Brna do České Třebové a ranní vlak z Brna do Rájce-Jestřebí. Většina spěšných vlaků bude také nově zastavovat v Adamově.

Interval patnáct minut

Na Brněnsku se v jízdním řádu objeví nově čtyři vlaky z Brna do Tišnova, všechny spoje na této trati budou jezdit nově namísto kombinovanému systému 10/20 minut v patnáctiminutovém intervalu.

Více vlaků podle nového jízdního řádu pojede také mezi Brnem a Břeclaví, další novinkou je zajištění patnáctiminutového intervalu v ranní špičce také u vlaků z Hrušovan u Brna. Naopak mezi Zaječím a Hodonínem přestanou jezdit tři vlaky ve všední den a trojice nedělních spojů.

"Mezi Kyjovem a Nemoticemi jsme u vybraných vlaků přistoupili k projíždění zastávek, jež byli cestujícími minimálně využívány," řekl Karšulín.

Ze Znojma začnou od 13. prosince zajíždět elektrické vlaky až do Vídně. Dosud musely cestující přestupovat v Šatově, díky modernizaci trati za 1,2 miliardy korun nyní ušetří devět minut jízdy. - čtěte Znojmo vítalo vlak na elektřinu, který dorazil z Vídně

Největší změna v železniční dopravě na Znojemsku však nastane až v polovině příštího roku, kdy se region jako poslední začlení do Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Mezi Hevlínem a Hrušovany nad Jevišovkou nahradí doposud jen málo vytížené vlaky autobusová doprava.

Podle Karšulína ovšem není zrušení železnice definitivní, obce stále usilují o její budoucí obnovení.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dodge ujíždějící na Vyškovsku policistům skončil zaklíněn na polní cestě.
Sporťák ujížděl policistům dvoustovkou, nakonec uvázl na polní cestě

O víc než sto kilometrů v hodině překročil rychlostní limit řidič sportovního vozu značky Dodge, který na Vyškovsku ujížděl policistům. Honička skončila až na...  celý článek

Na hlavním silničním tahu u Černé Hory opravují most, silniční doprava je proto...
Experti našli řešení, jak ulevit řidičům u Černé Hory. Most podepřou

Lidem z Černé Hory se alespoň na pár měsíců částečně uleví. Dvoutisícový městys na Blanensku totiž poslední týdny zažívá dopravní nápor. Po úzké ulici zde...  celý článek

Hvězda hasičských závodů v Los Angeles Petr Moleš. Muž sloužící ve Vyškově se z...
Do Los Angeles jel bez ambicí, vrátil se jako nejlepší hasič světa

Se třemi zlaty a titulem absolutního vítěze soutěže Ultimate Firefighter, tedy jako nejlepší hasič světa, se vrátil Petr Moleš ze Světových policejních a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.