"Od poloviny příštího roku skončí drážní provoz mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Hevlínem, nahradí je autobusy," řekl ředitel krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín.
"Každý všední den vyjede na koleje průměrně 833 vlaků, které dohromady najedou podle smlouvy s krajem 8,9 milionu kilometrů. Meziročně to je asi o půl procenta více, zatímco v celé republice se objem regionální dopravy snížil asi o dvě procenta," řekl Karšulín.
K největším změnám na Blanensku patří nový páteční spěšný vlak z Brna do České Třebové a ranní vlak z Brna do Rájce-Jestřebí. Většina spěšných vlaků bude také nově zastavovat v Adamově.
Interval patnáct minut
Na Brněnsku se v jízdním řádu objeví nově čtyři vlaky z Brna do Tišnova, všechny spoje na této trati budou jezdit nově namísto kombinovanému systému 10/20 minut v patnáctiminutovém intervalu.
Více vlaků podle nového jízdního řádu pojede také mezi Brnem a Břeclaví, další novinkou je zajištění patnáctiminutového intervalu v ranní špičce také u vlaků z Hrušovan u Brna. Naopak mezi Zaječím a Hodonínem přestanou jezdit tři vlaky ve všední den a trojice nedělních spojů.
"Mezi Kyjovem a Nemoticemi jsme u vybraných vlaků přistoupili k projíždění zastávek, jež byli cestujícími minimálně využívány," řekl Karšulín.
Ze Znojma začnou od 13. prosince zajíždět elektrické vlaky až do Vídně. Dosud musely cestující přestupovat v Šatově, díky modernizaci trati za 1,2 miliardy korun nyní ušetří devět minut jízdy. - čtěte Znojmo vítalo vlak na elektřinu, který dorazil z Vídně
Největší změna v železniční dopravě na Znojemsku však nastane až v polovině příštího roku, kdy se region jako poslední začlení do Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Mezi Hevlínem a Hrušovany nad Jevišovkou nahradí doposud jen málo vytížené vlaky autobusová doprava.
Podle Karšulína ovšem není zrušení železnice definitivní, obce stále usilují o její budoucí obnovení.