Místo, kde budete šťastní, láká JM kraj turisty | foto: Xtreme Cinemas XCMedia, iDNES.cz

Hašek zhlédl vysmívanou reklamu na svůj kraj. Na Oscara to není, přiznal

  • 30
Na přípravě projektů, které budou propagovat jižní Moravu jako turistický region, se mají do budoucna podílet odborníci. Ve středu to po jednání rady řekl jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD). Reagoval tak na kritizovaný půlminutový klip, který kraj propaguje v kinech po celé republice.

Za výrobu klipu a jeho vysílání kraj zaplatil přes milion korun, na sociálních sítích však sklidil převážně posměch, stejně tak se nad ním pozastavují mnozí lidé, kteří se reklamou zabývají (více o klipu čtěte zde). Autor Lukáš Gargulák zvolil jediný motiv, a to poskakující lidi různého věku na pozadí některé významné přírodní či architektonické dominanty kraje. Na závěr zazní slogan: „Jižní Morava, místo, kde budete šťastní.“

Na video se můžete podívat zde:

24. května 2015

Přestože se klip vysílá v kinech ve všech krajích kromě Jihomoravského již tři měsíce, Hašek jej údajně viděl poprvé až v úterý. „Není to zrovna na reklamního Oscara. Je vidět, že u některých věcí je chyba, když se rozhoduje jen podle toho, co je nejlevnější,“ prohlásil. Odpovědnost podle něj má radní pro turistiku a cestovní ruch Václav Božek (ČSSD).

Samotná výroba klipu stála 130 000 korun. „Základním hodnoticím kritériem byla ekonomická výhodnost nabídky. Kvalita zpracování obsahu, grafické vizualizace, námětu a reklamního sloganu filmového spotu měla při hodnocení čtyřicetiprocentní váhu,“ uvedl již dříve pro MF DNES Božek.

Michal Hašek na tiskové konferenci, kde se omluvil za lež o schůzce v Lánech s

Na jednání rady byli ve středu přítomni zástupci brněnských vysokých škol, čehož Hašek využil, aby se podobná ostuda neopakovala. „Bavili jsme se, že v komisi by měli sedět odborníci na cestovní ruch a ne úředníci. Také by měl hodnotit například někdo z Janáčkovy akademie múzických umění, aby se vyjádřil k umělecké stránce propagace. Příště budeme chtít v radě podobný klip nejdříve vidět,“ poznamenal Hašek.

I dále chce vést debatu o propagaci kraje nejen směrem k turistům, ale i ke studentům, profesorům či investorům. „Je potřeba mít propagaci na úrovni 21. století,“ řekl Hašek.

Gargulák si však za svým výtvorem i nadále stojí. „Vycházeli jsme z toho, že klip míří na všechny cílové skupiny a měl ukázat největší atrakce kraje. Cílem videa bylo sdělit divákům, že jižní Morava je místo, kde vládne pohodová atmosféra, kterou si tu může užít opravdu každý díky jihomoravské pohostinnosti a přátelskosti,“ uvedl Gargulák. Dříve se podílel jako kameraman například na velmi úspěšné kampani Miluji tě, mé VUT.

,