Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na silnicích taje asfalt, vedro v autech ničí plasty

  19:41aktualizováno  19:41
Kvůli horku již "tečou" některé okresní silnice na jižní Moravě. Nastalá vedra přinesou i další díry na silnicích. "Je na nich někdy až 60 stupňů a potí se ty, kde je jen asfaltová emulze. Ta teče při nižších teplotách než asfalt," uvedl Zdeněk Gardelka, šéf vyškovské oblasti Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje.

Teplo na silnici z Pohořelic do Znojma u Lechovic (14. červenec 2010) | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Kvůli horku se podle silničářů mohou na silnicích objevit i další díry. "Pokud je pod vozovkou narušené podloží, například stavbou vodovodu nebo kanalizace, může se rozehřátý asfalt propadnout," uvedl Jaroslav Dostál z břeclavské oblasti jihomoravských silničářů.

Vzpomněl přitom i na kuriózní případ z loňského června, kdy se propadla silnice v Milovicích nedaleko Pálavy a v díře pod ní pak archeologové našli sídliště lovců mamutů i s mamutími kly.

Obrovský "hrb" na silnici je nyní například při výjezdu z Bučovic směrem na Vyškov. "Ten však nevznikl kvůli horku, ale proto, že pod vozovku ujel svah a nadzvedl ji. Oprava v tomto případě bude náročnější, protože musíme nechat vykácet asi dva stromy a odtěžit kus svahu," uvedl Zdeněk Gardelka.

Ještě víc je však poškozená silnice u Nemochovic na Vyškovsku. Ujíždějící svah ji zvrásnil tak, že už vypadá jako tankodrom. "Hýbe se tam podloží a před opravou se tam musí udělat geologický průzkum," dodal Gardelka.

Teplem deformovaná auta

Nepříjemné překvapení nyní může řidiče čekat dokonce i na parkovišti. Podle automechaniků se v extrémních teplotách mohou výjimečně zprohýbat některé plasty uvnitř vozu.

"Pneumatiky jsou však na letní provoz a extrémní teploty přizpůsobeny. Kdo však ještě jezdí na zimních, musí počítat s tím, že se v těchto vysokých teplotách rychleji opotřebují," říká Rudolf Doleček z brněnského pneuservisu.

Podobná horka byla i před třemi lety a touto dobou již byly na některých úsecích zdeformované koleje a zastavovaly se kvůli nim vlaky.

Dopravní podnik města Brna dokonce tenkrát preventivně snížil rychlost tramvají. "Koleje nyní kontrolujeme, ale zatím k jejich poškození nedošlo. Větší problémy s extrémním počasím míváme v zimě, kdy se neroztahují, ale naopak smršťují," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šárka Divácká otevírá v Brně prodejnu s cukrovinkami. Svými výrobky dokazuje,...
Uniformu vyměnila za zástěru. Teď otevírá v Brně prodejnu cukrovinek

Šárka Divácká se před několika lety rozhodla vyměnit uniformu za cukrářskou zástěru. Když ji při studiu na Univerzitě obrany oslovili z vyhlášené brněnské...  celý článek

Dodge ujíždějící na Vyškovsku policistům skončil zaklíněn na polní cestě.
Sporťák ujížděl policistům dvoustovkou, nakonec uvázl na polní cestě

O víc než sto kilometrů v hodině překročil rychlostní limit řidič sportovního vozu značky Dodge, který na Vyškovsku ujížděl policistům. Honička skončila až na...  celý článek

Na hlavním silničním tahu u Černé Hory opravují most, silniční doprava je proto...
Experti našli řešení, jak ulevit řidičům u Černé Hory. Most podepřou

Lidem z Černé Hory se alespoň na pár měsíců částečně uleví. Dvoutisícový městys na Blanensku totiž poslední týdny zažívá dopravní nápor. Po úzké ulici zde...  celý článek

Jobs Contact
Kontrolor Junior - ABSOLVENT (18.000 - 23.000 Kč)

Jobs Contact
Olomoucký kraj, Jihomoravský kraj
nabízený plat: 18 000 - 23 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.