Čtenáři se promotéra ptali i na výši honorářů nebo zisky z koncertního a výstavního podnikání. Hrbek je však přiblížit odmítal: "Je to obchodní tajemství," vzkázal čtenáři s přezdívkou Many, kterého zajímaly honoráře kapel Linkin Park a Rolling Stones.
Říkat, zda obrovské koncerty vydělávají, by bylo podle promotéra zavádějící. "Jednou vyděláte, podruhé proděláte. Zda jsme vydělali, to zjišťujeme na konci roku. A pak se taky rozhodujeme, co dál," napsal Hrbek.
Na koncertech zajišťuje vše od marketingu, pronájmu koncertních prostor nebo dopravy až po bezpečnostní službu a občerstvení. "Třeba na koncert Rolling Stones jsme sháněli čtyřicet lednic a mrazáků," vzpomněl Hrbek.
.odpovědi aleše hrbka najdete zde |
Velké koncertní produkce se připravují mnoho dní dopředu. "Kapely tu mají svoje lidi, Stouni jich měli zhruba stovku. I ti potřebují jíst a pít, a tak to nebyl žádný rozmar kapely," vysvětlil počet mrazáků promotér. "Někdy se stane i to, že kapela z cateringu nic neochutná. Tak jako Linkini, kteří si nechali dovézt jídlo v krabici z restaurace," popsal Hrbek.
Hudebního promotéra dělá učitel a rodák z Nového Města na Moravě od roku 1995, kdy spoluzaložil agenturu Glanc. Na kontě má Hrbek přes sto padesát koncertů, mimo jiné loňskou senzaci Rolling Stones a letošní Linkin Park, ale třeba i Deep Purple, Jethro Tull, ZZ Top nebo Stinga.
Má ještě nějaký nesplněný promotérský sen? "Musím říct, že už v republice všechno bylo, už bychom se jen opakovali po Praze. Ale skvělé by bylo přivézt do Brna třeba Boba Dylana, Planta z Led Zeppelin nebo Erica Claptona," sní Hrbek.
Letos se pustil na neznámé pole - k pořádání koncertů přidal ještě velké výstavní projekty Titanic a da Vinci.
"Je to pro mě nyní zajímavější než koncerty i proto, že výstavy jsou trvalé, dají se vylepšovat i průběžně. Příjemně mě překvapila i jejich návštěvnost, da Vincim rozhodně neskončíme," slíbil promotér.
Třiačtyřicetiletý Aleš Hrbek nejraději poslouchá bigbít, na kterém vyrůstal. "Dosud jsem nenašel lepší muziku, než se hrála tenkrát. A kapely jako AC/DC nebo Deep Purple mají dodnes skvělou návštěvnost. Samozřejmě je podnikání veselejší, když pořádáme koncert kapely, která je mi blízká, ale je to byznys, takže děláme i věci, na které bych dobrovolně nešel," vylíčil Hrbek.