Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nejvíce sexistická reklama visí podle ankety v Brně. Láká do nočního klubu

  16:06aktualizováno  16:06
Nejvíce sexistickou reklamou v Česku je billboard v Drobného ulici v Brně, který propaguje místní noční klub. Rozhodlo o tom internetové hlasování veřejnosti v prvním ročníku ankety Sexistické prasátečko, kterou vyhlásilo hnutí Nesehnutí.

Billboard v Drobného ulici v Brně, který propaguje noční klub, je podle vyhlášení soutěže Sexistické prasátko největší urážkou žen. | foto: ČTK

Cílem ankety je poukázat na reklamy, které zneužívají ženskou nahotu nebo zbytečně používají erotické motivy. Vyhlášení se konalo v noci na neděli v klubu Mersey v Brně.

Na billboardu v rušné Drobného ulici je zobrazena polonahá dívka, klečící ve vyzývavé póze. Reklama se již dříve stala terčem kritiky aktivistů i lidí žijících v okolí. V internetovém hlasování získala 314 hlasů.

Reklamy zařazené do soutěže o Sexistické prasátečko najdete zde

Na druhém místě ankety skončila reklama velkoskladu alkoholu v České Lípě, která zobrazuje nahou dívku zdvíhající sud s pivem. Třetí místo patří pojízdné reklamě autolakovny, kterou přihlašovatel vyfotografoval v Teplicích.

Mezi 23 nominovanými byla také třeba reklama bankovního ústavu, výrobce kokakolových nápojů nebo rozhlasové stanice. Nejvíce kandidátů bylo mezi obchodníky s auty.

Organizátoři soutěže chtěli především přimět spotřebitele k tomu, aby se zamysleli nad prezentací firem.

"Právě od potencionálních zákazníků a zákaznic by mělo vycházet odmítnutí sexistických reklam, neboť něco vypovídají o firmě, která si je nechá zhotovit. Pokud se oni začnou k takovým reklamám, které ženy i muže urážejí, stavět negativně, firmy si je nebudou nechat dělat," uvedla Kristýna Pešáková z Nesehnutí.

Řada odborných studií podle Nesehnutí potvrdila, že média včetně reklamního průmyslu mají velký vliv na vnímání rolí mužů a žen ve společnosti. Podle feministek ale média často prezentují postavení a úlohy obou pohlaví stereotypně. To však prý neznamená, že každá reklama, kde je použito nahé tělo, je sexistická.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Šárka Divácká otevírá v Brně prodejnu s cukrovinkami. Svými výrobky dokazuje,...
Uniformu vyměnila za zástěru. Teď otevírá v Brně prodejnu cukrovinek

Šárka Divácká se před několika lety rozhodla vyměnit uniformu za cukrářskou zástěru. Když ji při studiu na Univerzitě obrany oslovili z vyhlášené brněnské...  celý článek

Vranovská přehrada.
Kempy hlásí plno, turisté spí mezi auty. Rezervovat stany předem nejde

Je nám líto, musíte jinam. S takovou odjíždějí někteří turisté z kempů u Vranovské přehrady, které už několikrát vyhlásily stopku, protože mají přeplněno....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.