Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brněnské noční rozjezdy o 19 korun nezdraží, ve hře je jiný příplatek

  8:39aktualizováno  8:39
Za jízdu nočními autobusy Brňané zatím připlácet nebudou. Devatenáctikorunový doplatek, který před dvěma týdny pobouřil část veřejnosti, město smetlo ze stolu. "Dopravní podnik však někde musí ušetřit padesát milionů korun," podotkl náměstek primátora Robert Kotzian z ODS.

Noční rozjezdy v Brně zatím zdražovat nebudou. | foto: MF DNES

Podle návrhu, o němž jednala dopravní komise, by si studenti a důchodci, kteří mají zlevněné předplatné, museli na cestu rozjezdem mezi půlnocí a čtvrtou hodinou ranní koupit ještě speciální jízdenku za 19 korun. Nebo její měsíční verzi za stovku. Zdražení by se týkalo i těch, kteří využívají jednorázové lístky.

První náměstek primátora města Brna Robert Kotzian (ODS)

První náměstek primátora města Brna Robert Kotzian (ODS)

Tento týden však vedení města tuto variantu odmítlo. Podle Kotziana byl návrh s nekulatou cenou příliš komplikovaný. "Dopravní podnik, odbor dopravy a technický úsek nyní dávají dohromady nové návrhy," podotkl Kotzian.

Náměstek nevylučuje ani to, že noční rozjezdy nakonec zdraží, ovšem nikoliv o 19 korun. "Variant je několik od zdražení denního tarifu po zkrácení linek či zvýšení intervalu u nevyužívaných spojů," nastínil Kotzian.

Petice proti zdražení má přes osm a půl tisíce podpisů

Lidé z protestní facebookové skupiny Zachraňme rozjezdy proto zůstávají ve střehu. "Prozatím jsme spokojení, bez tlaku veřejnosti by město necouvlo. Nesouhlasíme ale ani s jiným zdražováním," reagoval Jiří Kelnar, jeden ze zakladatelů skupiny, jež má už přes pět tisíc členů.

Protestující proti zdražování rozjezdů zorganizovali demonstraci a zahájili také podepisování petice. Elektronickou verzi dosud podepsalo 8 600 lidí, papírovou kolem tisícovky.

"Pokusili jsme se petici předat po demonstraci, bylo nám ale řečeno, že jsme přišli po pracovní době a nikdo už na nás nemá čas," dodal Kelnar.

Petici proto chtějí předat vedení města v případě, že se bude schylovat k dalšímu zdražování. Proti zvýšení ceny rozjezdů se postavily i opoziční strany TOP 09 a zelení. Definitivně jasno bude v prosinci, kdy bude o úsporách jednat zastupitelstvo města.

Podle náměstka Kotziana musí Brno na hromadnou dopravu letos doplácet 1,7 miliardy korun. "Naším cílem je, aby kompenzace příští rok nevzrostla. Zároveň ale musíme vzít v úvahu vyšší ceny energií a pohonných hmot," popisoval Kotzian.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet testuje nové vagóny Astra.
Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně...  celý článek

Martina Koubová zasvětila svůj život práci u hasičů, stejně jako její manžel....
Život zasvětila práci u hasičů. Na maják a sirénu slyší už i její dcera

Hasičská práce není jen pro silné a zdatné muže. Na služebnách potřebují i ženy, jako třeba kapitánku Martinu Koubovou z Jedovnic na Blanensku. Ve službě sice...  celý článek

Začala rozsáhlá modernizace pasáže Jalta v Brně. Při stavebním průzkumu odkryla...
Jalta bude v novém. Začaly opravy, stavbaři asi narazili na místnost StB

Do Jalty se začínají stěhovat dělníci. Po roce příprav majitel zahajuje opravy, pasáž má být hotová v příštím roce. Při stavebním průzkumu odkryla budova...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.