Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nádraží pod Petrovem, nebo u řeky? Hnutí ANO navrhlo novou variantu

  15:59aktualizováno  15:59
Hnutí ANO v pondělí představilo nové řešení pro hlavní vlakové nádraží v Brně. Navrhuje umístit jej za řeku poblíž AZ Toweru, tedy zhruba kilometr od stávající polohy. Nyní chce návrh předložit investorovi stavby, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).

Hnutí ANO představilo svoji verzi nového železničního uzlu v Brně. Hlavní budova pro dálkové spoje by měla vzniknout až za řekou Svratkou poblíž mrakodrapu AZ Tower. Částečně by ale zůstalo v provozu i stávající nádraží v centru. | foto: ANO

Doteď se hovořilo o dvou variantách - o nádraží v centru pod Petrovem a o takzvané odsunuté variantě směrem na jih k řece.

Hnutí ANO se na novém návrhu shodlo, protože podle něj spojuje výhody obou těchto variant. A to rozvoj Brna na jih i pohodlné cestování do centra.

Návrh totiž počítá s ponecháním stávajícího nádraží jako zastávky pro regionální dopravu. Navíc by měl být levnější a rychleji uskutečnitelný.

„Mezinárodní vlaky nebo vnitrostátní rychlíky, které by na toto nové nádraží přijížděly, by obsluhoval přímý spoj, ať už tramvaj nebo rychlovlak, který by končil na stávajícím pátém nebo šestém nástupišti. A lidé, kteří chtějí vystoupit v lokalitě Brno-jih, by nemuseli jet až do centra tak jako v dnešních dnech,“ přiblížil představu náměstek brněnského primátora Richard Mrázek (ANO), který má na starosti dopravu.

Více místa pro rozvoj města

Kromě toho by toto řešení zvětšilo plochu pro rozvoj města. „Tímto by se zvýšila kapacita pro výstavbu v rámci rozvojového území na více než 85 hektarů. To umožní urbanistický rozvoj této části města, která leží ladem desítky let,“ sdělil architekt Petr Bořecký (ANO), předseda komise pro územní plánování a zastupitel městské části Brno-střed.

Na tomto území by tak mohly vzniknout nové byty a přilákat do Brna nové obyvatele.

V současné době SŽDC zpracovává studii proveditelnosti, která by měla ukázat, která z navrhovaných variant je nejlepší.

„ŠŽDC řeší u nádraží u Petrova nebo u řeky několik podvariant. Já je požádám, aby tuto naši variantu zahrnuli do posuzování právě jako jednu z podvariant. Aby se železniční odborníci zamysleli nad tím, jestli varianta, se kterou přicházíme, je reálná,“ dodal Mrázek.

Studie proveditelnosti by měla být hotová letos. V případě, že by SŽDC přijala tuto varianto k posouzení, termín dokončení studie by se s největší pravděpodobností prodloužil.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z Ječmeniště zbyly trosky, daří se tam vínu
Ves zmizela v zajetí ostnatých drátů, byla kolébkou nejlepších vín

Dnes by to bylo ideální místo pro turistický i vinařský byznys. Druhá světová válka a pak železná opona ovšem vesnici Ječmeniště na česko-rakouských hranicích...  celý článek

Vizualizace lázní, které chtějí Číňané postavit v Pasohlávkách.
Další potíže kolem čínských lázní. O místo zřejmě přijde vlivný politik

Kvůli čínským lázním v Pasohlávkách je pod tlakem vysoký jihomoravský politik – Václav Božek z ČSSD, šéf poradců hejtmana a bývalý náměstek. Hlavu koaličního...  celý článek

Bývalý brněnský radní za ANO Tomáš Kratochvíl stanul před soudem kvůli...
Zastupitel Brna Kratochvíl dostal podmínku za podvody, hrozilo mu až 8 let

Zastupitel Brna Tomáš Kratochvíl (zvolen za ANO) dostal u Městského soudu v Brně podmínku za krácení daně u své nábytkářské firmy Toka. Obžaloba politika...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.