Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nádraží pod Petrovem, nebo u řeky? Hnutí ANO navrhlo novou variantu

  15:59aktualizováno  15:59
Hnutí ANO v pondělí představilo nové řešení pro hlavní vlakové nádraží v Brně. Navrhuje umístit jej za řeku poblíž AZ Toweru, tedy zhruba kilometr od stávající polohy. Nyní chce návrh předložit investorovi stavby, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).

Hnutí ANO představilo svoji verzi nového železničního uzlu v Brně. Hlavní budova pro dálkové spoje by měla vzniknout až za řekou Svratkou poblíž mrakodrapu AZ Tower. Částečně by ale zůstalo v provozu i stávající nádraží v centru. | foto: ANO

Doteď se hovořilo o dvou variantách - o nádraží v centru pod Petrovem a o takzvané odsunuté variantě směrem na jih k řece.

Hnutí ANO se na novém návrhu shodlo, protože podle něj spojuje výhody obou těchto variant. A to rozvoj Brna na jih i pohodlné cestování do centra.

Návrh totiž počítá s ponecháním stávajícího nádraží jako zastávky pro regionální dopravu. Navíc by měl být levnější a rychleji uskutečnitelný.

„Mezinárodní vlaky nebo vnitrostátní rychlíky, které by na toto nové nádraží přijížděly, by obsluhoval přímý spoj, ať už tramvaj nebo rychlovlak, který by končil na stávajícím pátém nebo šestém nástupišti. A lidé, kteří chtějí vystoupit v lokalitě Brno-jih, by nemuseli jet až do centra tak jako v dnešních dnech,“ přiblížil představu náměstek brněnského primátora Richard Mrázek (ANO), který má na starosti dopravu.

Více místa pro rozvoj města

Kromě toho by toto řešení zvětšilo plochu pro rozvoj města. „Tímto by se zvýšila kapacita pro výstavbu v rámci rozvojového území na více než 85 hektarů. To umožní urbanistický rozvoj této části města, která leží ladem desítky let,“ sdělil architekt Petr Bořecký (ANO), předseda komise pro územní plánování a zastupitel městské části Brno-střed.

Na tomto území by tak mohly vzniknout nové byty a přilákat do Brna nové obyvatele.

V současné době SŽDC zpracovává studii proveditelnosti, která by měla ukázat, která z navrhovaných variant je nejlepší.

„ŠŽDC řeší u nádraží u Petrova nebo u řeky několik podvariant. Já je požádám, aby tuto naši variantu zahrnuli do posuzování právě jako jednu z podvariant. Aby se železniční odborníci zamysleli nad tím, jestli varianta, se kterou přicházíme, je reálná,“ dodal Mrázek.

Studie proveditelnosti by měla být hotová letos. V případě, že by SŽDC přijala tuto varianto k posouzení, termín dokončení studie by se s největší pravděpodobností prodloužil.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zdevastovaný drnovický stadion.
Legendární fotbalový stadion v Drnovicích znovu na prodej, firma ho nechce

Kdysi slavný fotbalový stadion v Drnovicích na Vyškovsku je opět na prodej. Firma, která jej před rokem získala v dražbě za šest milionů, s opravami nezačala....  celý článek

Letecká společnost bmi regional představila letoun pro nově zřízenou linku Brno...
Kraj jedná o ranních letech z Brna do Mnichova, rozhodne dopravce

Letadla z Brna do Mnichova odlétají vždy kolem poledne a pak ve večerních hodinách. Vedení Jihomoravského kraje chce však dosáhnout toho, aby první spoj do...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trápení hospod ve Znojmě. Hosty mají, ale chybí obsluha

Ve Znojmě zavírají či omezují provoz i některé z nejvyhlášenějších podniků. V konkurenci blízkého Rakouska nemohou najít dostatek kvalitních zaměstnanců. Ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.