Takto vypadá úvodní strana oficiálního webu Jihomoravského kraje.

Takto vypadá úvodní strana oficiálního webu Jihomoravského kraje. | foto: Reprofoto www.jizni-morava.cz

Komplikované, nudné a s chybami. Brno i kraj chtějí kvalitnější weby

  • 9
Místo Lednice Chladničky, místo večera s Jožkou Černým večer s černým Jožkou. Na to předloni lákal zahraniční turisty nový oficiální portál Jihomoravského kraje jizni-morava.cz.

Chybné překlady z internetového překladače se sice podařilo odstranit, web však dlouho zůstával v podobě, která pro potenciální návštěvníky přitažlivá nebyla. Jeho změnu si nyní kraj vytyčil jako jednu z priorit, na niž se v oblasti cestovního ruchu zaměří.

„Přijmeme člověka, který dostane tyto internetové stránky na starosti. Bude dohlížet také na sociální sítě. Chceme změnit obsah, inspirujeme se na různých zahraničních webech. Zřejmě se poradíme prostřednictvím sociálních sítí i s lidmi, co by si přáli změnit,“ přiblížila Zuzana Vojtová, ředitelka krajské centrály cestovního ruchu.

Inovace připravuje centrála i v jazykových překladech. Nejprve chce zdokonalit anglickou a německou verzi. „Zatím nejspíš omezíme překlady na stránkách pouze na tyto dva jazyky. Postupně budeme přidávat další, až bude hotový překlad. Najmeme si odborníka přes cizí jazyky,“ dodala Vojtová.

Specialista z pražské společnosti Dobrý web Filip Ekl se domnívá, že na stránce www.jizni-morava.cz se mnoho neduhů povedlo zlepšit. Stále má ale podle jeho slov daleko ke kvalitní a atraktivní stránce.

„Troufám si tvrdit, že použité barvy a fotografie neodpovídají současným trendům a stránka jen sotva někoho zaujme svým designem. Největším problémem je nekvalitní obsah. Texty, české i v jiných jazycích, jsou zbytečně komplikované a spíš nudí než zaujmou,“ míní odborník na tvorbu webů.

GotoBrno bude spíš odkazovat

Zlepšení se letos dočká také turistický portál Brna GotoBrno.cz. V minulosti byl rovněž kritizován. Především za to, že místo přehledné nabídky, kam ve volném čase zajít a co dělat, návštěvníka zahltí spoustou nepřehledných tipů.

Turistické informační centrum (TIC) jeho novou podobu představí v polovině roku. „Pracujeme na novém konceptu, vzhledu, struktuře a obsahu intenzivně už několik měsíců. Nechceme tu věc uspěchat. Chceme, abychom opravdu měli reprezentativní komunikační nástroj, který bude splňovat ty nejmodernější trendy turistických portálů ve světě,“ přiblížila ředitelka TIC Jana Janulíková.

Nová podoba stránek nepůjde tolik do hloubky, ale bude spíše odkazovat na jiné weby, na nichž si zájemci podrobnosti dohledají. Aby se vyhnuli podobným chybám v překladech názvů, jako tomu bylo na webu kraje, nenechají si texty v cizích jazycích vygenerovat počítačem, ale napsat jako původní.

Změna webu GotoBrno je součástí nové kampaně města To je Brno, která má za úkol přilákat více turistů a přimět je, aby se zdrželi déle než jednu či dvě noci.

Její součástí je také otevření nového návštěvnického centra v Panenské ulici v přízemí parkovacího domu Domini. Kromě brožur a prodeje suvenýrů je v něm úschovna zavazadel nebo místo pro dobíjení telefonů. Během února pak TIC otevře ještě informační point na hlavním nádraží.

,