Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


O modernizaci autobusového nádraží v Blansku se opět jedná

  11:31aktualizováno  11:31
Autobusové nádraží v Blansku potřebuje už dávno pořádnou rekonstrukci. Dopravce i město o modernizaci uvažují už dlouho. Modernizace nádraží, která by měla přijít asi na 40 milionů korun, teď dostala druhou šanci.

Autobusové nádraží v Blansku | foto: Radek Miča, MAFRA

O moderním autobusovém nádraží a odpovídajícím zázemí si lidé cestující přes Blansko zatím mohou nechat jen zdát. U stanovišť autobusových linek stojí jen staré lavičky, plocha nádraží připomíná tankodrom. A všemu vévodí budova, která byla moderní naposledy před půl stoletím.

"Nevyhovující je stav této budovy, prostor pro pasažéry, čekárna i sociální zázemí, vše je z 50. let, navíc provedeno tak, že nemá cenu to nijak rekonstruovat ani přestavovat," potvrdil ředitel ČAD Blansko Jiří Šebela.

Dopravce i město o modernizaci uvažují už dlouho. Ještě před pár týdny to ale vypadalo, že šance na změnu klesla na nulu. "Bohužel se nám nepodařilo domluvit s vedením ČAD, chtěli jsme jako město požádat o dotaci z Evropské unie, mohla být i přes 90 procent. Je to opravdu škoda, podobně výhodné podmínky už nebudou," popisoval místostarosta Blanska Jindřich Král.

Teď ale modernizace nádraží, která by měla přijít asi na 40 milionů korun, nečekaně dostala druhou šanci. Dopravce totiž znovu jedná s městem a společně připravují projekt přestavby. Cestující by se měli dočkat nového zázemí, krytých zastávek i parkoviště pro 42 automobilů.

Autobusové nádraží v Blansku

"Přehodnotili jsme situaci, chápeme, že rekonstrukce je ku prospěchu všech, kdo přes Blansko cestují. Investorem bude město, stavět se ale bude na našich pozemcích. Na modernizaci my jako podnik sami nemáme," uvedl Šebela.

Město nyní s dopravcem domlouvá konečnou variantu projektu i vzájemné smlouvy. Současná budova se zbourá, nahradí ji nová, zřejmě přízemní budova s toaletami i čekárnou či úschovnou kol. "Uvnitř bude prodejní terminál i čekárna s vlastním režimem a zázemím pro rodiče s dětmi. Prostor od odbavovací pokladny až na nástupiště bude zastřešený," plánuje ředitel ČAD.

Jasno ale zatím není v tom, kdy bude čtyřicetimilionový projekt hotový. "Autobusové nádraží je opravdu nevyhovující, projekt bychom proto chtěli podat už v první polovině příštího roku. Realizace by snad mohla být někdy v roce 2011. Když se stavba zahájí na jaře, do zimy by mohlo být hotovo," odhaduje vedoucí odboru investičního a územního rozvoje Marek Štefan.

Pasažéry pak během přestavby čeká po několik měsíců cestování za pomoci provizorních zastávek. I o nich nyní město s ČAD jedná.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šárka Skorkovská pracovala na oční klinice Fakultní nemocnice u svaté Anny a...
Žena ve vedoucí funkci musí zůstat ženou, míní oční lékařka Skorkovská

Jen přečíst jména těch, kterým oční lékařka Šárka Skorkovská pomohla znovu ostře pohlédnout na svět, by zabralo dost času. V oboru totiž působí přes pětadvacet...  celý článek

Na hlavním silničním tahu u Černé Hory opravují most, silniční doprava je proto...
Experti našli řešení, jak ulevit řidičům u Černé Hory. Most podepřou

Lidem z Černé Hory se alespoň na pár měsíců částečně uleví. Dvoutisícový městys na Blanensku totiž poslední týdny zažívá dopravní nápor. Po úzké ulici zde...  celý článek

k řece Svitavě v Brně se chodí relaxovat. V budoucnu se v části toku zlepší...
Po nábřeží Svratky je čas i na Svitavu, volají organizátoři festivalu

Zatímco nábřeží Svratky blízko centra Brna čeká, až jej začnou opravovat podle návrhu architekta Ivana Rullera, Svitavě se moc pozornosti nedostává. Pořadatelé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.