"Registrovali jsme kolem sedmi stovek historických automobilů a motocyklů a prodali přes deset tisíc vstupenek. Přijeli vystavovatelé nejen z Česka a okolních států, ale třeba i z Itálie nebo Velké Británie. Festival si tak drží renomé jedné z nejvýznamnějších veteránských akcí ve střední Evropě," pochlubil se Jiří Duchoň z pořádajícího nakladatelství AGM CZ, které vydává časopis pro milovníky veteránů.
Návštěvníci si mohli prohlédnout třeba repliku aerosaní Tatra. Jejich prototyp byl vyroben za druhé světové války pro Wehrmacht. Nacisté předpokládali, že díky vozidlu, které je místo kol vybaveno čtyřmi natáčecími lyžemi a vzadu má velkou vrtuli, dobudou Sovětský svaz a podmaní si i sibiřské pláně. Jenže padla východní fronta a vývoj aerosaní inženýři ani nedokončili.
Replika se české veřejnosti ukázala poprvé a také naposledy. Už za pár dní totiž vyrazí za sběratelem ze Spojených států, který si její vznik objednal.
Vystavovatelé ukázali i jeden z prvních "motocyklů" ve tvaru velké obruče, vyrobený v roce 1892. "Byl ale náročný na obsluhu, jízda s ním nebyla jednoduchá a daleko se s ním nedojelo," vysvětlil Duchoň.
Oldtimer Festival začal už v noci na sobotu veteránskou burzou, kde byly k dostání raritní díly na stará auta nebo historická literatura. "Ta burza probíhala pro většinu z nás poněkud zvláštně, protože se konala přes noc. Milovníci veteránů a zejména prodejci totiž žijí právě přes noc," přiblížil životní rytmus majitelů starých automobilů a motorek Duchoň.