OBRAZEM: Velkoformátové snímky vesmíru zabraly ulici

Bez "rakety" mohou do vesmíru obyvatelé a návštěvníci jihomoravské metropole. Před zdejším Mahenovým divadlem bylo totiž vystaveno necelých padesát "obřích" fotografií vesmíru. Akce nese název Vesmír - dobrodružství objevů a koná se při příležitosti 400. výročí prvního pohlédnutí Gailea Galilei do dalekohledu.

Výstava před Mahenovým divadlem v Brně nese název Vesmír - dobrodružství objevů | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

V Brně jsou k vidění snímky pořízené největšími astronomickými observatořemi na Zemi i v kosmu. Po Praze se přestěhovala do Brna, odkud v červnu poputuje do Ostravy.

Výstava před Mahenovým divadlem v Brně nese název Vesmír - dobrodružství objevů

"Cílem letošního roku astronomie je podle OSN upozornit na to, že astronomický a obecně přírodovědný výzkum je nejen zajímavý, ale i perspektivní a pro lidstvo i důležitý. A proto také vznikla i tato výstava," uvedl pro ČTK Jiří Dušek z Hvězdárny a planetária Mikuláše Koperníka v Brně, která výstavu spolupořádá.

Výstava před Mahenovým divadlem v Brně nese název Vesmír - dobrodružství objevů

Tuto akci při jejích zastávkách po světě doprovodily i básně. A nejinak tomu je i v Brně, kde si zájemci mohou přečíst verše Jana Nerudy, Otokara Březiny, Jaroslava Seiferta a Vladimíra Holana.

Výstava před Mahenovým divadlem v Brně nese název Vesmír - dobrodružství objevů

Všechny vystavené exponáty před brněnským Národním divadlem hlídá bezpečnostní kamera.

Vězení (ilustrační foto)