Teď však musí Dopravní podnik nástupiště prodloužit tak, aby se na něj vlezla tramvaj dlouhá víc než 46 metrů. Jinak by museli cestující vysedat do silnice.
"Několikametrové prodloužení nástupišť bude pro cestující bezpečné a pohodlné," dodala Pohanová.
Dělníci dobře vědí, proč zastávky nadstavují. "Aby tudy mohla projet ta padesátimetrová šalina," vysvětlil jeden z nich. Práci na úpravě zastávek odhadl zhruba na jeden měsíc.
Přes šestačtyřicet metrů dlouhá tramvaj nyní na těchto "krátkých" zastávkách staví až o deset metrů dále. Cestující vystupují do místa uzavřeného dopravními značkami. Zatím však jen směrem na Řečkovice.
Cestou do centra, kde jsou zatím původní nástupiště, je vidět, proč se dělají úpravy. Dvoje zadní dveře se například na zastávku Kořískova nevejdou.
I přesto brněnský Dopravní podnik velkokapacitní tramvaj potřeboval. "Trasa jedničky je v mnoha místech obsazená natolik, že na ní nelze vložit další spoj," zdůvodnila Pohanová.
V takovém případě by jedničky začaly nabírat zpoždění. Hlavně kvůli tomu, že trasa objíždí nejvytíženější místa brněnské hromadné dopravy – hlavní nádraží, Mendlovo a Malinovského náměstí.
Jediným řešením byla tramvaj-dlouhán, kterou může cestovat více lidí. Do nejdelší tramvaje v republice se vejde přes 450 lidí. Běžná tramvaj převeze najednou asi 220 lidí.