Nástupní ostrůvky v Brně se musí kvůli novým tramvajím, které jsou nejdelší v republice, prodloužit

Nástupní ostrůvky v Brně se musí kvůli novým tramvajím, které jsou nejdelší v republice, prodloužit | foto: Radek Miča, MAFRA

Obří tramvaj si v Brně vyžádala zvětšení zastávek

  • 15
Tramvajový obr VarioLF2R.E, který od minulého pondělí jezdí na brněnské lince číslo 1, už dělá problémy. Je tak dlouhý, že se kvůli němu upravují zastávky v Banskobystrické ulici v Řečkovicích. "Ty zastávky byly dřív naprosto bezpečné," řekla mluvčí Dopravního podniku Hana Pohanová.

Teď však musí Dopravní podnik nástupiště prodloužit tak, aby se na něj vlezla tramvaj dlouhá víc než 46 metrů. Jinak by museli cestující vysedat do silnice.

"Několikametrové prodloužení nástupišť bude pro cestující bezpečné a pohodlné," dodala Pohanová.

Dělníci dobře vědí, proč zastávky nadstavují. "Aby tudy mohla projet ta padesátimetrová šalina," vysvětlil jeden z nich. Práci na úpravě zastávek odhadl zhruba na jeden měsíc.

Nástupní ostrůvky v Brně se musí kvůli novým tramvajím, které jsou nejdelší v republice, prodloužit

Přes šestačtyřicet metrů dlouhá tramvaj nyní na těchto "krátkých" zastávkách staví až o deset metrů dále. Cestující vystupují do místa uzavřeného dopravními značkami. Zatím však jen směrem na Řečkovice.

Cestou do centra, kde jsou zatím původní nástupiště, je vidět, proč se dělají úpravy. Dvoje zadní dveře se například na zastávku Kořískova nevejdou.

I přesto brněnský Dopravní podnik velkokapacitní tramvaj potřeboval. "Trasa jedničky je v mnoha místech obsazená natolik, že na ní nelze vložit další spoj," zdůvodnila Pohanová.

V takovém případě by jedničky začaly nabírat zpoždění. Hlavně kvůli tomu, že trasa objíždí nejvytíženější místa brněnské hromadné dopravy – hlavní nádraží, Mendlovo a Malinovského náměstí.

Jediným řešením byla tramvaj-dlouhán, kterou může cestovat více lidí. Do nejdelší tramvaje v republice se vejde přes 450 lidí. Běžná tramvaj převeze najednou asi 220 lidí.