Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Braňme jméno televize soudně, vyzývají odboráři ČT ředitele

  17:39aktualizováno  17:39
K vypjaté situaci kolem ředitele brněnského studia České televize Karla Buriana se vyjádřily i televizní odbory. Chtějí, aby se televize ohradila proti reportáži konkurenční TV Nova, která minulý týden upozornila na to, že Burian byl údajně prostředníkem mezi policejní mafií a politiky v Brně.

Šéf brněnského studia ČT Karel Burian | foto: Česká televize, Jakub Ludvík

Svůj názor odboráři sepsali do dopisu pro generálního ředitele Petra Dvořáka. "Vyzvali jsme ho, aby ochránil důvěryhodnost a vážnost České televize," řekl jeden ze signatářů dopisu Adam Komers, člen výkonného výboru odborů.

Kdo je Karel Burian

Ředitel brněnského studia České televize je ve funkci od konce roku 2007.

Působil zde však už dříve, a to například jako vedoucí redakce zpravodajství

Místo šéfa zpravodajství opustil s ostudou v roce 2001 poté, co se proti němu postavili zaměstnanci televize a kontrola odhalila, že manipuloval se zpravodajskými příspěvky.

V letech 2001 až 2006 pracoval jako výkonný ředitel Rádia Petrov. V tomto mezidobí, přesněji v roce 2004, zprostředkoval schůzku, kde se podle několika svědectví sešli členové Toflova gangu policejních vyděračů s šéfem jihomoravské ODS Milanem Venclíkem a dalšími politiky.

A jak má televize podle představy odborů postupovat?

"Reportáž spojuje jméno vrcholného představitele České televize s mafiánským gangem a my si v žádném případě nedovedeme představit, že jsou tato obvinění pravdivá. Pak je ovšem potřeba, aby se Česká televize proti této reportáži TV Nova bránila soudně," upřesnil Komers.

Co na tuto výzvu říká Dvořák, zatím není jasné. Odmítá ji komentovat s tím, že je vše Burianovou soukromou záležitostí.

"Stále platí, že kroky Karla Buriana ve věci vyšetřování kauzy takzvaného Toflova gangu beru jako jeho osobní záležitost spojenou s událostmi, které se odehrály v době, kdy nebyl zaměstnancem ČT. Posouzení jeho role v této kauze přísluší v tuto chvíli především soudu. Vývoj v této věci ale budu samozřejmě velmi pozorně sledovat," tvrdí Dvořák.

Případná rozhodnutí, či alespoň konkrétnější stanoviska v kauze Karla Buriana, lze očekávat příští týden. Zasedá totiž Rada České televize, která se situací bude zabývat. Na programu má například odpověď na otevřený dopis studenta dokumentární tvorby Robina Kvapila, který ji vyzval, aby situaci rychle řešila kvůli pověsti České televize.

Odstupte, vyzvou Buriana

Šéf brněnského studia se klidu v následujících dnech zřejmě jen tak nedočká. Už příští týden ho chtějí některé brněnské kulturní osobnosti vyzvat, aby ze své funkce odstoupil. Jedním z autorů výzvy je filmový historik Jiří Voráč.

Ten Burianovo odstoupení spolu s dalšími 23 osobnostmi, mezi nimiž byli třeba rektoři a děkani vysokých škol, šéfové institucí či brněnští umělci, požadoval už v roce 2008 po jeho nástupu do funkce. A nyní je chce znovu.

"Chystáme výzvu zhruba na půdorysu té původní. V ní seznáváme, že během těch pěti let žádný zjevný přínos ze strany Karla Buriana nenastal a bohužel se naplnily spíše obavy, které jsme už tehdy vyjádřili. Navíc jeho jméno nyní zaznělo v souvislosti se soudním přelíčením ve věci Toflova gangu," shrnul hlavní důvody nové výzvy Voráč.

Jak dále připustil, právě zmínka šéfa studia v procesu s policejními vyděrači byla tou poslední kapkou, která k sepsání výzvy vedla.

Zda budou pod novou výzvou podepsáni titíž lidé jako před pěti lety, nechtěl Voráč předjímat. Naznačil však, že je to pravděpodobné. "Během příštího týdne ji zveřejníme i s podpisy," dodal.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.