První podobu nového fotbalového stadionu v Brně přiblížila maketa, která byla 6. května odpoledne slavnostně odhalena v prostoru bývalých sportovišť za Lužánkami (rok 2016). | foto: Václav Šálek, ČTK

Nový brněnský stadion už zná svou podobu, maketu odhalili za Lužánkami

  • 28
Podobu nového fotbalového stadionu v Brně přiblížila maketa, která byla v pátek odpoledne slavnostně odhalena v prostoru bývalých sportovišť za Lužánkami. Nová aréna vyroste v místě současného zchátralého stadionu a měla by být hotova do konce roku 2020.

Náklady na výstavbu jsou odhadovány zhruba na 1,5 miliardy korun. Stadion by měl mít kapacitu 23 500 diváků s možností rozšíření na 33 tisíc míst.

„Výstavba nového fotbalového stadionu je jedním ze strategických projektů města Brna. Do konce roku 2017 bychom měli mít zajištěno financování,“ sdělil brněnský primátor Petr Vokřál.

„V dalším roce počítáme se zahájením výstavby. V současné fázi je hlavním problémem vyjednávání všech povolení k výstavbě,“ dodal při slavnostním odhalení makety o rozměrech 120x120 centimetrů.

Součástí areálu budou i čtyři tréninková hřiště. V těsném sousedství chystá Kometa Brno výstavbu hokejové haly. „Nemělo by jít o dostihy, který areál vyroste dříve. Předpokládám, že fotbalový stadion i hokejová hala budou dokončeny přibližně ve stejné době,“ řekl Vokřál.

Za Lužánky vodí i zahraniční delegace

„Ještě nikdy v minulosti nebyla stavba nového fotbalového stadionu v takovém stadiu rozpracování,“ poznamenal majitel fotbalové Zbrojovky Václav Bartoněk.

Na financování nového fotbalového stadionu se má podílet 600 až 700 miliony korun město, 500 miliony Fotbalová asociace ČR a vláda a 300 až 400 milionů na infrastrukturu a parkoviště by měla uhradit Evropská unie.

Hlavní podnět k výstavbě nového stadionu dala loňská rozlučka útočníka Petra Švancary s kariérou, před níž iniciativní fanoušci upravili ruiny zchátralého stadionu do provozuschopného stavu (o akci jsme psali zde).

Do hlediště přišlo 35 tisíc diváků. „Musím vyzvednout práci brigádníků. Vodíme do těchto míst často zahraniční delegace. Nechtějí věřit tomu, co dokázalo lidské nadšení,“ uvedl Vokřál.

„Akce Lužánky“ se dokonce prosadila do finále celosvětové soutěže Stadium Business Awards (psali jsme o tom zde).