Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další odložení oprav. Pisáreckým tunelem v Brně se bude jezdit dál

  10:26aktualizováno  10:26
Termín uzavření hlavní příjezdové cesty do Brna se potřetí mění. Původně se měl Pisárecký tunel, který je podle Ředitelství silnici a dálnic v havarijním stavu, uzavřít v srpnu, poté se opravy posunuly na září. Nyní však ministerstvo dopravy rozhodlo, že tunel bude průjezdný do konce roku.

Každým tubusem Pisáreckých tunelů projede denně průměrně 18 tisíc aut. | foto: Radek Miča, MAFRA

Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) odložil opravy frekventované dopravní tepny na základě žádosti Jihomoravského kraje.

„Neumím si představit, že by ke všem dopravním komplikacím, které přinášejí současné opravy komunikací v Brně a nejbližším okolí, přibylo ještě uzavření Pisáreckého tunelu,“ sdělil jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD), který o posunutí termínu jednal s ministrem dopravy a krajským ředitelem hasičů Jiřím Pelikánem.

Pisárecký tunel

Dlouho připravovaná dopravní stavba v roce 1998 částečně vyřešila problematické napojení brněnského výstaviště na 190. kilometr dálnice D1. V roce 2007 se pak otevřela mimoúrovňová křižovatka ulic Bauerova a Hlinky, která dopravu ještě více usnadnila. Oba tubusy tunelu je však nutné opravit kvůli výměně bezpečnostních technologií.

„Společně jsme stanovili mimořádná bezpečnostní opatření, která umožní provoz v tunelu do 31. prosince. Do té doby musí ředitelství připravit definitivní řešení pro zajištění bezpečnosti Pisáreckého tunelu,“ doplnil Hašek.

Podle hejtmana už třetí odklad stavebních úprav znamená velkou úlevu pro desítky tisíc řidičů. Velké komplikace mohly na objízdných trasách nastat při strojírenském veletrhu, který se na brněnském výstavišti bude konat na přelomu září a října.

Brněnský tunel spojující dálnici D1 s městským okruhem tak bude průjezdný minimálně do konce roku.

Přitom se důležitá tepna měla uzavřít už na začátku srpna (více čtěte zde). Důvodem oprav je havarijní stav bezpečnostních technologií v tunelu jako je například počítačové řízení dopravního značení či řízení vzduchotechniky.

Antimonopolní úřad však kvůli pochybnostem o veřejné zakázce opravy odložil o měsíc (více najdete zde). Plánování rekonstrukce tunelu, kterým denně projede osmnáct tisíc aut, ztížily i časté změny na postu šéfa brněnské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (více najdete zde). 

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.