Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Gerta Mazalová z brněnské pobočky SOS

Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů
velikost textu:
vydáno 17.9.2008 10:00
Neexistuje prohřešek proti právům spotřebitele, s nímž by si ve Sdružení obrany spotřebitelů nevěděli rady. "Naše poradna je bezplatná a lidé si zvykli chodit. Někdy i s kuriózními požadavky -abychom jim například doporučili, který sporák je nejlepší," uvedla šéfka jihomoravské pobočky sdružení Gerta Mazalová. Kromě poradny však SOS pořádá i přednášky či semináře.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 17. září 2008 do 10:29

OTÁZKA: Dobrý den, připadá Vám, že máte poslední dobou míň práce, nebo se snaží čím dál víc výrobci a prodejci "šidit" lidi. Díky a pěkný den! Míša
Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ODPOVĚĎ: Míšo, práce máme stále dost, přestože ji děláme rádi, uvítali bychom vymizení všech problémů našich spotřebitelů i prodejců. Ale to ještě pár let potrvá a my zatím školíme a učíme spotřebitele znát svá práva. 17.9.2008 11:40
OTÁZKA: Jaký je ve vašem sdružení ohlas na svatbu Bartošový a Pomejeho? Jarda
Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ODPOVĚĎ: Jardo, a ona nějak¨já byla ?... 17.9.2008 11:40
OTÁZKA: Kdy jste v životě nejvíc naletěla nějakému obchodníkovi? A jak jste to řešila? Když radíte lidem, šla jste se prát i za sebe? Nebo je vám trapné dohadovat se s prodejcem, číšníkem atd...? hawediäre
Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ODPOVĚĎ: Nevzpomínám si, že bych přímo naletěla. Ale samozřejmě jsem také reklamovala a když byly potíže, odkázala jsem na zákon. Problém měla naše mladá poradkyně, která si nechal na halenku udělat znalecký posudek, přesto prodejce neustoupil, nakonec se vše vyřešilo mimosoudním jednáním / provádíme také u nás/. Když si prodejce sečte všechny náklady, soudní výlohy, právní služby a ví, že není v právu - viz posudek, tak nakonec vše uhradí. Důležité je znát svá práva. 17.9.2008 11:45
OTÁZKA: Měla jsem před časem problém s neuznanou reklamací mobilního telefonu. Ve vaší online poradně mi byl doporučen soudní znalec, který měl vypracovat posudek. Bohužel tento pán nejen, že nebyl schopen pochopit můj problém, ale jeho posudek byl tak šaptně zpracovaný, že jsem reklamaci raději vzdala a koupila si nový telefon. Jak hodnotíte kvalitu soudních znalců? Mám pocit, že ne každý, kdo má "razítko" je kompetentní vydávat kvalitní posudky. Hanka
Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ODPOVĚĎ: Hanko, tento problém, který skutečně existuje, by měl řešit nově připravovaná novela zákona o soudních znalcích, takže snad nám svítá na lepší časy. 17.9.2008 11:47
OTÁZKA: Dobrý den. Letos jsme si s manželkou pučili na dovolenou u Houmkreditu. Přitom nám na tý dovolený skoro pořád pršelo. A teď ty hajzlové po nás chtěji splátky jako blázen. Jak k tomu poctivej člověk příde? Neměl bych je zažalovat za diskriminaci? Dušan z Kařezu
Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ODPOVĚĎ: Dušane, je mi líto Vaší zkažené dovolené, ale počasí bohužel nikdo neovlivní. to je tzv. "vyšší moc". Domnívám se však, že by Vaše žaloba nebyla úspěšná a ža byste zbytečně vydával další peníze. 17.9.2008 11:50
OTÁZKA: Dobrý den, existuje nějaké desetero "uvědomělého" zákazníka? Na co bych měla vždycky při nákupu dávat pozor, jak se nenechat ošidit... Jinak Vám držím palce. Jitka
Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ODPOVĚĎ: Jitko, samozřejmě existuje, na našich webových stránkách www.brno.spotrebitele a navíc se tam dozvíte mnoho zajímavých věcí. Jinak Vám děkuji za pochvalu, velice si jí vážím. 17.9.2008 11:51
OTÁZKA: Jak se díváte na boj malých krámků a hypermarketů? máte také obavu, že až hypermarkety dolikvidují malé prodejce, budou se chovat k zákazníkům ještě hůř? milda
Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ODPOVĚĎ: Mildo, všichni prodejci závisí na zákaznících.Já osobně se domnívám, že zůstanou, ale je to na nás všech. 17.9.2008 11:53
OTÁZKA: co říkáte na praktiku prodejců, že napíšou velkýma číslama třeba že výrobek stojí jedenáct korun a pod tím daleko menšíma že vlastně patnáct nebo sedumncát akorát že za těch jedenáct je v akci až od dvou kusů a podobný fígle šáša krusty
Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ODPOVĚĎ: Šášo, dá se to posuzovat jako nekalá obchodní praktika podle novely Zákona o ochraně spotřebitele Dohled nad poctivostí prodeje výrobků a služeb má Česká obchodní inspekce, která koná dozor a kontroluje dodržování nebo porušování příslušných zákonů. Dále kontroluje, zda spotřebitel není klamán nepravdivými, nedoloženými či neúplnými údaji a pod. Při podezření na takové konání můžete upozornit tento dozorový orgán, který má silné i sankční pravomoci. 17.9.2008 11:58
OTÁZKA: Vážená paní Mazalová, již dlouhodobě sledujeme Vaše počínání a nestačíme se divit, jakých výsledků se Vám daří dosahovat. Nechcete hájit nejen zájmy spotřebitelů, ale všech občanů a jít do politiky? I občané přece potřebují ochranu! Kdybyste třeba kandidovala do senátu, tak bych Vás určitě volila. Ať se Vám dál takhle daří Lucie Rychlá L. Rychlá
Gerta Mazalová z brněnské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů ODPOVĚĎ: Vážená paní, děkuji za ocenění, ale jsem známá svým názorem o zbytečnosti tohoto "institutu" a rozhodně bych v něm nechtěla prospat zbytek života. Rádá podpořím svým jménem někde vzadu takovou stranu, která bude pracovat pro lidi, ale žádné velké ambice v tomto směru nemám. Raději budu dále pomáhat těm, kteří to potřebují. 17.9.2008 12:02

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.