Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šéf brněnského Dopravního podniku

Bedřich Prokeš
velikost textu:
vydáno 14.5.2008 11:00
Od roku 1998 stojí v čele Dopravního podniku města Brna Bedřich Prokeš. Ve firmě začal pracovat už v sedmdesátých letech. Jím vedená společnost má na starosti také lodní dopravu na zdejší přehradě. Na některé revizory společnosti se nedávno spustila mezi brněnskými cestujícími velká vlna kritiky.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 14. května 2008 do 11:20

OTÁZKA: Novinari porad otravuji a rejpou do vseho moznyho. Myslim, ze si nektere kauzy az vymysli. chci se zeptat na vystavbu tramvajovych trati v Brne - Lesna, prodlouzeni v bystrci, prelozka Olomoucka, prodlouzeni Reckovice, Steranska skala/Lisen? Je nejaka nadeje, ze se neco z toho bude reralizovat? Bude Brno kupovat tramvaje 15T? Jaroslav
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Na první část otázky jsem již odpověděl v jednom z předchozích dotazů. Co se týče tramvaje 15T - počkáme si na zkušenosti z Prahy. 14.5.2008 12:12
OTÁZKA: chápu, že své zaměstnance zvýhodňujete šalinkartou (na rok za 100 kč). nechápu však, proč zvýhodňujete i jejich přímé příbuzné (manžele, manželky, děti), za rok 200 kč. dp má cca 3.000 zaměstnanců + cca 7.000 rodinných příslušníků. na jedné straně soustavně skuhráte, že vám chybí peníze, přitom s nimi dobře nehospodaříte. ? jan
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Tato výhoda je jednou z důležitých stabilizačních prvků a musím říci, že si ji naši zaměstnanci rozhodně zaslouží. Jsou to dobře vynaložené prostředky. Navíc je tato výhoda běžná ve všech dopravních podnicích v ČR. 14.5.2008 12:15
OTÁZKA: Uvazuje dpmb o nakupu vozu 15T? Myslite si, ze drevene sedacky, ktere si odsouhlasili prazane v ankete na idnes jsou vhodnejsi nez klasicke calounene? Jiri
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Již jsem odpověděl, budeme sledovat pražské zkušenosti. Otázka sedaček je věcí pohledu, například údržba bude jistě snadnější. 14.5.2008 12:16
OTÁZKA: Nemůžete udělat něco proto aby bylo více slušných řidičů a i slušných ravizorů? Mám občas pocit že jsou často naschválníčci a nevychovanci - slušně řečeno Michalij
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Náš podnik zaměstnává okolo 1500 řidičů a 60 revizorů. Jsem přesvědčen o tom, že převážná většina řidičů i revizorů jsou velmi slušní lidé, kteří rádi vykonávají svou práci a vykonávají ji dobře. Pokud máte s některým z našich zaměsnanců jinou zkušenost, prosím o konkrétnější informace, abych mohl takový případ řešit. Jde o práci s lidmi a tudíž nemohu vyloučit selhání některého ze zaměstnanců. Vulgaritu rád nemám a řidiči ani revizoři by rozhodně vulgární být neměli. 14.5.2008 12:23
OTÁZKA: dobry den, ma otazka zni, zda mate uzavrenu smlouvu s OSA na verejnou produkci hudby a proc maji ridici povoleno obtezovat cestujici hlasitou hudbou? (naposledy dnes rano v autobusu 44, jinak pomerne casty jev) eBalkan
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Produkce hudby ve vozidlech povolená není, žádné z našich vozidel nemá instalováno rádio ani přehrávač. Šlo tedy o pochybení řidiče. Děkuji za upozornění, toto by se stávat nemělo. Pokusím se Váš případ prověřit, potřeboval bych k tomu ale podrobnější informace / alepoň přibližný čas, kdy spoj jel, na kterém to bylo místě, případně evidenční číslo vozu/. 14.5.2008 12:26
OTÁZKA: Dobrý den pane inženýre. Myslíte si, že současná výše mzdy řidičů v brněnské MHD je dostačující? Přijde mi, že při takové zodpovědnosti, kterou řidič má a je opravdu jednou nohou ve vězení za obecné ohrožení, není 15.000 čitého po dvouch letech u firmy dostatečné ohodnocení. Johnny05
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Plat řidiče brněnské MHD je srovnatelný jak s průměrnou mzdou v ČR, tak i v porovnání mezi jednotlivými dopravními podniky. Uznávám však, že práce řidiče je velmi náročná a řidič má značnou odpovědnost. A předpokládám, že mzda půjde postupně nahoru. 14.5.2008 12:30
OTÁZKA: Dobrý den, často cestuji a musím uznat, že brněnská městská doprava je na tom v porovnání s jinými městy dobře. Děkuji všem. Nicméně stáří vozového parku zeména tramvají je úctyhodné. Plánujete nákupy tramvají a kdy? MIWW
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Děkuji za uznání. Na problematiku vozového parku jsem již odpovídal několikrát. Nákup tramvají je důležitou součástí modernizace vozového parku aproto mu věnujeme značnou pozornost. Máme uzavřenou rámcovou smlouvu na nákup až 100 kusů nízkopodlažních tramvají v průběhu deseti. První dvě tramvaje již v Brně jezdí - jsou do tramvaje veřejnosti známé jako Adélka a Barborka. 14.5.2008 12:34
OTÁZKA: Dobrý den. Na podzim loňského roku jsem při přepravní kontrole jsem vstal ze sedadla, abych mohl vytáhnout roční jízdenku ze zadní kapsy svých kalhot. Revizor mě zcela nečekaně hrubě srazil zpět na sedadlo. Když jsem po něm žádal alespoň omluvu, řekl "nekecej mladej" (je mi 35 let), a na požadavek, aby ukázal služební průkaz (se jménem) nereagoval, místo toho s kolegou vystoupili z vozu. Co má v takovém případě cestující dělat? Musí si to nechat líbit? Je mi jasné, že kdybych se fyzickému napadení bránil, ti dva si dosvědčí cokoliv... Josef P.
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Použité jakékoliv síly je při přepravní kontrole nepřípustné a revizoři o tom dobře ví, protože tato problematika je součástí pravidelného proškolování. V každém případě - pokud se něco takového cestujícímu stane, měl by ihned podat stížnost, abychom mohli událost co nejdříve prošetřit. O takové zaměstnance rozhodně nestojíme. Na druhou stranu nechápu, proč, z jakého důvodu by revizor něco takového dělal. Vždyť musí počítat s tím, že se cestujcí nedá, postěžuje si a bude mít problémy. 14.5.2008 12:38
OTÁZKA: Dobrý den, mám tři dotazy - kdy budou alespoň na dpůležitých zastávkách informační tabule s odjezdy dle reálného času, ty dosavadní např. na hl. nádraží většinou nefungují. Jaký typ tramvají by podle Vašeho názoru měl v budoucnu tvořit páteř vozového parku, snad to nebude nepodarek Škoda 13T. Existují i jiní výrobci (Siemens, Bombardier). Kdy vyjede první vario LF2 a kolik jich celkem plánujete? Tomáš Gottschalk
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Dobrý den, do budoucna by páteř vozového parku měly tvořit velkokapacitní tramvaje. Přeprava po přepravě roste a nyní, kdy na některých uzlech tramvaje odjíždějí ve dvouminutových intervalech jsou velkokapacitní vozidla, případně soupravy vozů, jediným řešením, jak ji uspokojit. Tramvaj LF2 vyjede do brněnských ulic v prvním čtvrtletí příštího roku, s postupným nasazováním těchto vozů počítáme i v dalších letech. Instalaci a provoz panelů nám umožňuje mimo jiné Řídící informační systém a proto o ní do budoucna uvažujeme. 14.5.2008 12:46
OTÁZKA: Dobrý den, chci ze zeptat jestli jste někdy jel nebo jizdil načerno. Dekuji. Pavel B.
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Moje studetská léta jsou již dávnou minulostí a myslím, že jsem se takové nepravosti mohl z mladické nerozvážnosti dopustit. Dnes už bych to neudělal a vzhledem k možným následkům bych to ani nikomu nedoporučoval. 14.5.2008 12:50
OTÁZKA: Díky za odpověď ohledně jízdenek, nic konkrétního jste mi ale neodpověděl. Vandal si těžko zasáhne do nastavení automatu. Myslím, že v naší zemi trochu zaspáváme dobu. Přeji Vám hodně úspěchů! Josef Špíšek
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Jen na doplnění - o technických možnostech samozřejmě vím, ovšem vše má svůj čas. Jistě pochopíte, že nelze vše pořídit naráz. 14.5.2008 12:52
OTÁZKA: Dobrý den. Dá se očekávat změna ceny jízdného v letních měsících, kdy jsou služby hromadné přepravy v Brně značně omezeny (velmi dlouhé intervaly)? Uvědomujete si například, že v Královo Poli je mimo vysokých škol také Technologický park, ve kterém sídlí plno firem zaměstnávajících tisíce lidí? Jezdí tam pouze autobus 53, ve svátcích a letních měsících cca jednou za půl hodiny. To je celkem tragické pokrytí a k tomu za "plnou cenu", kdy tentýž autobus jezdí v intervalech 10 minut! Zvažuji na léto za těchto podmínek nekupovat kupón (kupuji čtvrtletní) a raději risknout jízdu načerno... Jouda
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: O změně tarifu neuvažujeme. Zlepšení kvality dopravy čekejte již od této soboty, kdy bude zahájen provoz na prodloužené trati z Červinkovy až k Technologickému parku / pro informaci uvádím, že linka č. 53 jezdí nyní v pětiminutovém intervalu a o prázdninách v intervalu 12 minut/. 14.5.2008 12:55
OTÁZKA: jak jste se morálně vyrovnával se skutečností, že dp při spolupráci zvýhodňoval brněnský deník rovnost v době, kdy šéfem byl dr. pohan, jehož manželka u dp (dodnes) je tiskovou mluvčí? když dr. pohan odešel i z mladé fronty pracovat na brněnský magistrát, (kde se jeho nekalé praktiky prokázaly) a byl, po zásluze vyhozen..., nevadí vám nadále zaměstnávat (v pozici tiskové mluvčí), jeho manželku? děkuji za odpověď. jan
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Považuji kolegyni Pohanovou za kvalitní zaměstnankyni, která fundovaně prezentuje činnost firmy na veřejnosti. Ke všem sdělovacím prostředkům máme a vždy jsme měli stejný přístup a věřím, že pokud by tomu tak nebylo, média by nám to vyčetla. 14.5.2008 13:00
OTÁZKA: Mysíte si, že je moudré prodávat jízdenky u řidiče? Často se stává, že po prodeji jízdenky už řidič nestihne zelenou a nabere 2 minutové zpoždění a když se tato situace opakuje několikrát, tak není problém nabrat zpoždění i nad 4 minuty. Myslím si, že i koncentraci na řízení vozidla to řidiči velmi snižuje. Johnny05
Bedřich Prokeš ODPOVĚĎ: Nabídka prodeje jízdenek u řidiče je nadstandardní službou. Odráží to naši snahu vyhovět zákazníkům. Jde o jakousi poslední možnost pořídit si jízdenku a má přesná pravidla / například nutnost platit přesně odpočítanou částkou/. Není to častým jevem, ale připouštím, že k takové situaci může dojít. prostě každé pozitivum s sebou může přinášet i něco negativního. Myslím si ale, že zde jednoznačně převládá to kladné. 14.5.2008 13:05

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.