Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

On-line s Vítem Prýglem z Dopravního podniku v Brně

Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz
velikost textu:
vydáno 6.12.2011 8:00
Brněnský dopravní podnik 5. prosince představil novinky v jízdních řádech městské dopravy, které začnou platit již 11. prosince. Od 1. ledna příštího roku navíc stoupnou ceny jízdenek na tramvaj, které by vzhledem k délce platnosti měly být dražší než v Praze.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. prosince 2011 do 10:13

OTÁZKA: Dobrý den, měla bych ještě jeden dotaz. Nebudu se ptát na důvod, protože tím je zjevně jen okrádání cestujících, spíše by mě zajímalo, zda se tento stav někdy změní: Zavedete někdy i půlhodinovou jízdenku, tedy tarifikaci, kterou by využilo pravděpodobně zdaleka nejvíce zákazníků? Nebo budete dál protěžovat hodinovou jízdenku, která je pro spoustu lidí naprosto zbytečná, protože na většinu cest po Brně jim stačí 30 minut? Naopak za čtvrt hodiny se v Brně dostanete málokam, a Vy to dobře víte. Z dopravních průzkumů, které provádíte, vyplývá, že značné části Brňanů vychází cesta do práce a do školy na 16-30 minut nehledě na další každodenní cesty.
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Já bych slova o okrádání cestujících považoval přinejmenším za nevhodná. Co se týká správné volby sortimentu jízdenek, jedná se o velmi citlivou a složitou otázku. Část cestujících požaduje jízdenku s krátkou platností (na několik zastávek) a část cestujících jezdí přes půl hodiny. A je nutno se podívat i trochu do historie – před několika lety byla v sortimentu jízdenka pouze s časovou platností 30 minut, potom při změnách tarifu se prodlužovala její platnost, nejdříve na 40 a potom na 60 minut a to vlastně vyvolalo nutnost zavést další jízdenku s kratší časovou platností. A u Vašeho případu každodenního cestování Vám jednoznačně doporučuji požívat jízdenky předplatní, jejichž výhodnost je zcela zřejmá. 6.12.2011 10:03
OTÁZKA: Dobry den, muzete nam prosim vysvetlit za jakeho duvodu ma byt pres SMS dostupna pouze jizdenka na 75 minut a na 24 hodin? Pochopili jste v managementu DPMB k cemu je takova SMS jizdenka vubec dobra? Muzete mi prosim udat priklady k cemu bezny brnan tyto dve jizdenky vyuzije? Kam pojede 75 minut? Z meho pohledu se jedna o ciste tunelovani nasich penez ... prakticke vyuziti nula. Mel byste se stydet pane. Lukas Nemec
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Při volbě sortimentu SMS jízdenek jsme vycházeli ze zkušeností z ostatních 6 měst v ČR, kde je již tato možnost úhrady jízdného několik let použitelná. Je možné, že po vyhodnocení tohoto systému dojde i ke změně sortimentu těchto jízdenek. 6.12.2011 10:05
OTÁZKA: Dobrý den, chci se jen zeptat proč vždy zvítězí DPMB nad lidmi, především pak v přepravní kontrole vždy zvítězí revizor, i když člověk jde za Vám ina sjednanou schůzku a pak hned na začátku poslouchá jak nemáte čas a nakonec i když Vám vše řekne, řeknete v pořádku,a le potřeba zaplatit. Ani nikdo nic nepřezkoumává a jen prostě od stolu dle uvážení zní verdikt zaplatit.
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Tady bych potřeboval konkrétnější údaje. Ale jednoznačně nemáte pravdu – pokud se prokáže, že revizor při kontrole pochybil, jedná se o oprávněnou stížnost a zákazníkovi se omluvíme. Zhruba od poloviny tohoto roku provádíme monitorování verbálního projevu revizorů, takže je řešení sporných případů jednoznačné. 6.12.2011 10:05
OTÁZKA: Dobrý den,jsem důchodce, vlastním kartu s platností jeden rok za 400 Kč. Předčasem jsem si koupil větší množství polovičních jízdenek, abych je nemusel pořád shánět po automatech a trafikách. V případě, že mi na konci roku nějaké zůstanou, půjdou vyměnit? Děkuji za odpověď. Barták. Stanislav Bartak Stanislav
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Ano, staré jízdenky bude možné vyměňovat až do konce března 2012 ve všech obvyklých prodejních místech. 6.12.2011 10:07
OTÁZKA: Dobrý den, dle prohlášení DPMB by nárust jízdného a zdražení jízdenek mělo přinést přibližně 63 miliónů korun, kam tyto peníze půjdou? Děkuji
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Podle našich propočtů by měl nárůst tržeb z jízdného po odpočtu zvýšené DPH představovat těchto 63 mil. Kč. Tyto prostředky budou součástí provozních prostředků, jejich nárůst je generován především zvyšující se cenou energií a pohonných hmot. 6.12.2011 10:08
OTÁZKA: Dobrý den, když revizor jede ve voze, neprovede kontorlu ani jednohoc estujícího a po vystoupení si to zanamená na papírek, jedná se o porušení jeho výkonu zaměstnání? Děkuji.
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Pokud neprovedl revizor ani jednu kontrolu, určitě to nebylo správné. Výkon přepravní kontroly se řídí interními směrnicemi naší společnosti a činnost pracovníků, provádějících tuto činnost je sledována monitorována. Takže se takovému pracovníkovi dostane určitě patřičného ohodnocení. 6.12.2011 10:10
OTÁZKA: Dobrý den, pro cestování MHD po Brně využívám UNIVERZÁLNÍ jízdenky za 140 Kč,- chci se jen optat jak se změní její cena a případně po zrušení 10 minutové jízdenky jaký bude nový počet pro označení polí na jízdence? Děkuji
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Tato jízdenka bude stát od začátku příštího roku 156 Kč, tzn., že jedno políčko odpovídá hodnotě 6,50 Kč. Takže pro nejlevnější jízdu po Brně bude potřeba označit 3 políčka, čili 19,50 Kč a tato jízdenka bude platná 45 minut ve dvou tarifních zónách. 6.12.2011 10:11
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat. Dle mého názoru je cena předplatních jízdenek v DPMB nastavena výrazně v neprospěch mimobrněnských cestujících. Je to na první pohled zřejmé z ceníku. Proč již tak nerovná situace v současném ceníku je dále ještě více zhoršována v ceníku novém např. roční jízdenka pro zóny 100+101 (nárust ceny o 320,--Kč, ale např. jízdenka pro zóny 100+101+2 zóny nárust ceny o 800,-- Kč ). Roční jízdenka pro samotné 4 mimobrněnské zóny je levnější než jízdenka pro zóny 100+101+2 zóny. Nějak mi tady matematika ani logika nesedí. Pokuste se mi vysvětlit logiku, proč jsou znevýhodněni cestující, kteří bydlí mimo Brno a po Brně cestují oproti cestujícím bydlícím a cestujícím po Brně? Děkuji za odpověď. Martin Ondráček
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Odpověď na tuto otázku vyžaduje trochu více prostoru, takže prosím o přeposlání dotazu na moji adresu vprygl@dpmb.cz a já Vám zašlu podrobnější vysvětlení 6.12.2011 10:17
OTÁZKA: DUž jsem s elekl, že Brno by šlo v osvědčených kolejích z ostatních měst provozující systém SMS jízdenek, můžete vysvětlit jak jste na DPMB došly k těm dvou typům jízdenek 75 minut a 24 hod? Myslím si že i pro návštěvníky města a Brňany jsou nejvhodnější jízdenky s délkou 30, 60 a 90 minut. DPMB taky po vzoru Prahy psoílá peníze na Kyperské ostrovy?
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Zde se nejedná pouze o zkušenosti z Prahy, ale i z ostatních měst, kde jsou SMS jízdenky používány (Ostrava, České Budějovice, Plzeň, Ústí nad Labem, Hradec Králové. 6.12.2011 10:20
OTÁZKA: Od prvního září jezdí linka 4 podle nového jízdního řádu, který oproti starému, vypustil mezi osmou a dvanáctou hodinou dva po sobě jedoucí nízkopodlažní spoje z konečné Babická a vznikla tak prodleva dvě hodiny dvacet minut. Interval mezi osmou a dvanáctou hodinou hojně využívají staří lidé. Je pravdou, že zde ve větší míře jezdí nízkopodlažní autobusy, se kterými se vám ale zajet na husovickou poštu nepodaří. Pokud jsem si ověřoval jiné linky, tak jsem takové nepochopení a neúctu ke starým lidem nenašel a o to více mne zaráží vyjádření Kordisu, který připomínky, týkající se tramvaje č. 4 a busu 75 do projednávání nezařadil.¨ Rád bych se zeptal, zda je možné pro méně pohyblivé občany Maloměřic a Obřan, kterým činí nastupování a vystupování obtíže vytvořit takové podmínky, aby alespoň každou hodinu tu nízkopodlažní tramvaj jela. Věřte, že budete také staří, také budete mít problémy a my velmi těžce nesem, že jste nám ty nízkopodlažky vlastně sebrali .
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Počet nasazovaných a hlavně garantovaných nízkopodlažních tramvají je přímo úměrný jejich počtu, který má DPMB, a.s. ve vozovém parku. Konkrétně na linku 4 jsou nasazovány dvě takové tramvaje. Protože je však z úsporných důvodů nastaven oběh vozidel tak, že jednu jízdu jede tramvaj pouze do smyčky Maloměřický most a druhou teprve až do smyčky Obřany, Babická a při snaze zajistit pravidelnost garantovaných nízkopodlažních spojů v dominantním úseku trasy z Maloměřic přes centrum města až do Masarykovy čtvrti, tak bohužel dochází k popsanému negativnímu důsledku v koncovém úseku posledních pěti zastávek trasy. Při zpravidelnění v tomto úseku by došlo k větší a častější nepravidelnosti v centru. Tedy z možných negativ volíme to menší, i když chápeme i tento pohled. 6.12.2011 10:21
OTÁZKA: Dobrý den, jsem student z Brna, ale studuji v Praze. Měl bych ale od příštího roku přestoupit na VUT. V Praze si vždy vyřizuji studentské jízdné přímo s kartou ISIC na dopravním podniku. Bude toto možné i v Brně? Tomáš Alex
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: ISIC karta v Brně stačí jako doklad pro vystavení studentské průkazky. 6.12.2011 10:23
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jak to bude s univerzální jízdenkou za 140 kč, pokud ji nestihnu "dovyužívat" do konce roku - mohu na ní jet i po 1.1.2012? Michael Vrtek
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Univerzální jízdenku je možno vyměnit, stejně jako všechny ostatní. Dokonce je možno vyměnit i univerzální jízdenku částečně použitou. 6.12.2011 10:26
OTÁZKA: Dobrý den, můžete konkretizovat plánovanou další obnovu trolejbusů v Brně? Když zdražujete lístky, pak cestující očekává vyšší kulturu cestování. Což v některých vozech, které vypadají, že se za chvíli rozpadnou, takový pocit nemá. Nakonec bych Vám připoměl, že cestování v MHD má neelastickou poptávku. Jako ekonom snad víte, co myslím. Každé malé zdražení vede k (bohužel) většímu odlivu cestujících, tzn. celkový příjem se zmenší. Je to neúprosná rovnice, kterou DP stále nechce přijmout. Takhle nenalákáte další lidi do MHD. A od známých stále více slyším, jak začínají jezdit autem. Martin Vašek
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: V příštím roce nakoupí DPMB sedm kloubových, čili velkokapacitních, trolejbusů. O zdražování jízdného nerozhoduje dopravní podnik, ale Rada města Brna. Městská hromadná doprava je ztrátová veřejná služba, která nemůže fungovat na principech, které platí pro komerční subjekty. 6.12.2011 10:27
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych vědět z jakého důvodu je zpoplatněna šalinkarta 30 Kč,-a 6 Kč,- obal na ni? Firmy, pdoniky i obchody mají karty pro zákazníky zdarma, aby si zákazníky udrželi. Ale DPMB jen zdražuje a nikdy vybrané peníze nejsou vidět. Děkuji
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Při pořizování průkazky platíte pouze cenu za její vystavení a obal k ní obdržíte zdarma. Pouze v případě, že si Váš obal v průběhu platnosti poškodíte, máte možnost si zakoupit samostatný obal. 6.12.2011 10:32
OTÁZKA: Dobrý den, mám pár otázek: 1) Kdy se konečně dočkáme čipových šalinkaret? (abychom si mohli zaplatit jízdné přes internet, mohli zablokovat ztracenou/ukradenou šalinkartu a nechat si vystavit novou,...) 2) Kdy přestanete montovat do MHD čalouněné sedačky, které jsou šíleně nepraktické a nechutné? Zkuste si někdy v kterémkoliv voze (pokud zrovna nevyjel po nějaké VO) bouchnout rukou do čalounění na sedačce. Takovej oblak prachu jste ještě neviděl. Nemluvě o tom, že se na nich velice dobře sedí po špinavých bezdomovcích,... několikrát se mi stalo, že jsem si sedl na (snad jen) morkou sedačku,... 3) Proč se nevybavují všechny vozy při velkých opravách vnitřním kamerovým systémem se záznamem? Třeba Varia, Anitry,.... Vozy, v kterých kamery jsou, jsou zjevně méně poničené, působí to preventivně na zloděje,.... Ta částka je vzhledem k ceně vozu zanedbatelná. (když to jde třeba i v Bratislavě, která má MHD na mnohem horší úrovni.) Adam Bernau
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Projekt zavedení čipových karet je v správě společnosti Kordis. Odpověď na na další dotazy je mimo rámec této diskuze. Proto nám prosím zašlete tyto dotazy na dpmb@dpmb.cz 6.12.2011 10:35

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.