On-line s Vítem Prýglem z Dopravního podniku v Brně

Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz
velikost textu:
vydáno 6.12.2011 8:00
Brněnský dopravní podnik 5. prosince představil novinky v jízdních řádech městské dopravy, které začnou platit již 11. prosince. Od 1. ledna příštího roku navíc stoupnou ceny jízdenek na tramvaj, které by vzhledem k délce platnosti měly být dražší než v Praze.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. prosince 2011 do 10:13

OTÁZKA: Vaši revizoři zabavují platné předplacené jízdenky. Odmítají je vydat i v budově DPMB. Odvolávají se na osoby, které tam prý zrovna "nejsou", na smluvní podmínky, atd. Podle kterých smluvních podmínek můžete zabavit platnou "šalinkartu"? Můžete se k tomu nějak vyjádřit? Děkuji. Ondřej Růžička
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Revizoři rozhodně nezabavují platné předplatní jízdenky. Pokud máte jinou zkušenost, obraťte se na naše Tarifní kontaktní centrum (tel. 543174510) a určitě se problém vyřeší. Pokud je předplatní jízdenka neplatná, má revizor povinnost ji odebrat v souladu se Smluvními přepravními podmínkami IDS JMK. 6.12.2011 10:38
OTÁZKA: Dobrý den,proč je cesta MHD v Brně dražší než cesta autem? Až nám budete tvrdit že v ceně cesty autem není započítána cena za pořízení a údržbu vozidla, nezapomeňte na dotace které DPmB dostává z našich daní. Nemýlím-li se ta je to na rok 2012 1,7 miliardy. Děkuji za odpověď Libor Pikna
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Přestože je cena jízdného v městské dopravě do jisté míry dotována, dovoluji si tvrdit, že používání MHD je výhodnější než cestování autem. Způsob výpočtu výhodnosti jednotlivých druhů přepravy byl již předmětem mnoha diskuzí, proto bych ho tady dále nerozvíjel. 6.12.2011 10:42
OTÁZKA: Dobrý den, jak si v současné době vede zavádění WIFI ve vozidlech MHD, plánujete ji zdarma, či i za WIFI budou cestující časem u DPMB platit? Děkuji
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: DMMB připravuje projekt Internet zdarma, tedy zavedení WIFI do 10 tramvají Škoda 13T, který by měl být dokončen v nejbližších dnech. Dnes po Brně jezdí 6 tramvají typu Anitra, kde se cestující mohou zdrama připojit, ale tato nabídka je součástí reklamních kampaní komečních společností. 6.12.2011 10:48
OTÁZKA: Dobrý den, pane Prýgle, nerozumím několika věcem: Kde se ztrácejí peníze v DPMB, když cena za jízdné je prakticky totožná jako v třikrát tak lidnaté Praze, v níž jezdí tři linky metra co čtyři minuty a ve které se ztrácejí stamiliony v nejasných zakázkách a předražených nákupech? To se nám v Brně těch peněz musí ztrácet ještě víc, nemyslíte? Už mě deptá, jak se v Česku krade na všech úrovních a ve všech firmách. Ještě mi, prosím, řekněte, jestli si myslíte, že je únosné, když má čtyřčlenná rodina za MHD platit ročně 15 tisíc korun. Práce je málo, je mizerně placená a tohle je částka, kterou si už prostě lidé nemohou dovolit a více se jim vyplatí jezdit autem. S hrdostí Vám oznamuji, že u nás doma jsme se mezi ně zařadili už jen z principu, a doufám, že takto bude postupovat co nejvíce lidí, abyste si konečně uvědomili, jak neekonomicky myslíte. Mimochodem, když už chcete pět tisíc za rok, tak by linky jako 9 a další na dlouhých trasách nemusely být narvané k prasknutí. Je to ostuda!
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Je dost problematické srovnávat městskou dopravu v Praze a v Brně. Zvláště pokud používáte podobné argumenty. Pokud je Praha třikrát tak lidnatá než Brno, tak logicky by měl tomuto poměru odpovídat i počet pořepravených osob a tedy i tržby. V porovnánání těchto ukazatelů si Brno vedle Prahy vede velmi dobře, obzvláště pokud porovnáváme dotace od města. 6.12.2011 10:54
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal na následující problém, který se evidentně týká mnoha lidí, dle mého pozorování. Jedná se o platnost průkazky a platnost jízdního kupónu u předplaceného jízdného. Nechápu jak je možné, že pracovnice u přepážky automaticky nemají povinnost vydávat novou průkazku (poku jste zavedli změnu průkazek), tak aby současně platila se zakoupeným kupónem. Co jsem pozoroval mnoho lidí nachytal revizor s tím, že sice měli platný jízdní kupón, ale prý neplatnou průkazku (důvod výměny opravdu nechápu), tedy nemá platný doklad a je povinnen zaplatit pokutu na plnou částku. Toto se stalo např. nezletilému synovi kolegyně a kdyby si přímo nestěžovala na DPMB, určitě byste požadovali plnou částku. Ptám se tedy ještě jednou jak je možné, že automaticky nevydáváte nový doklad tak aby souhlasil s délkou předplatného kupónu. Je takový problém vymyslet něco, co nebude překážkou cestujícím? Děkuji Petr Hejlek
Hana Pohanová a Vít Prýgl při on-line rozhovoru na iDNES.cz ODPOVĚĎ: Protože platnost průkazek je odlišná od platnosti kupónů, měl by si zákazník,(zvláště u slevových kategorií) sledovat i platnost průkazky. Pokud se ale stane, že toto neuhlídá a je kontrolován revizorem, v žádném případě nebude platit plnou sazbu přirážky k jízdnému. Po vyřízení nové průkazky zaplatí pouze částku 50 Kč, stejně jako v případě zapomenutí předplatní jízdenky. 6.12.2011 10:59

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.