Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Opilce do káry nikdy neposadíme, říká závodník

  14:37aktualizováno  14:37
Robert Šenkýř, automobilový závodník a jeden z majitelů motokárové dráhy v podzemních garážích brněnského M-Paláce, už viděl jezdit "kravaťáka" v obleku i partu šedesátníků, kteří přišli oslavit narozeniny. "Motokáry snadno uřídí i děti nebo lidé, kteří nemají řidičák," říká.

Robert Šenkýř v podzemní motokárové dráze v Brně | foto: Monika TomáškováMF DNES

Kára má jen plynový a brzdový pedál a na rovince dokáže svištět i padesátkou. "Na dráhu pouštíme maximálně osm motokár, aby se návštěvníci nemačkali a neublížili si. Děti pak jezdí na dráze zásadně samy, maximálně s rodiči," vysvětluje Šenkýř.

"Dráha je pečlivě ohraničená a motokára má velké nárazníky a deformační zóny," dodává.

Rozjívení divočáci, kteří do sebe narážejí a nebezpečně se předjíždějí, si pak většinou udělají maximálně pár boulí. "Za těch deset let, co jsme tady, si matně vzpomínám na jeden obražený loket," přemýšlí Šenkýř.

Přestože k většině motokárových drah přiléhá také bar nebo restaurace, kde se pořádají večírky a oslavy, všude platí nulová tolerance k alkoholu. "Opilé hosty do káry nepustíme. Většina z nich si to nechá vysvětlit. Nejdřív jezdí a pít jdou až potom," říká Šenkýř.

Motokáry mají pro děti i pro dospělé
Motokáry se liší podle síly motoru. Jak přesně má kára vypadat, předepisuje Mezinárodní automobilová federace FIA.

Děti jezdí na strojích s obsahem kolem padesáti až sto šedesáti kubických centimetrů, klasická motokára má kolem 200 ccm a existuje také silnější silniční stroj, do které většina provozovatelů posadí jen ty nejrychlejší řidiče.

Počet motokárových drah na jižní Moravě se pohybuje v řádu jednotek. "Vnitřní dráha má tu výhodu, že není závislá na počasí. Lidé k nám mohou kdykoliv," pochvaluje si Šenkýř.

Provozovatelé nabízí návštěvníkům různé chuťovky. V Boby centru se jezdí z patra do patra, v M-Paláci mají zase klopenou zatáčku. "Rampa je ojedinělá. Je adrenalin, když vás to tlačí do sedačky," líčí Šenkýř.

Pravděpodobně nejdelší jihomoravská dráha s ambiciózním názvem Maranello je nekrytá. Stojí v Modřicích a nedávno tu strhali český rekord v nepřetržitém ježdění. Několik týmů tu kroužilo více jak tři dny, přesně osmdesát hodin.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Věstonická venuše
Věstonickou venuši nejspíš zdobila ptačí pírka, vyčetli vědci ze skenu

Slavná Věstonická venuše byla původně patrně ozdobena ptačími pírky. Svědčí o tom čtyři vpichy na temeni hlavy, které nyní měli možnost analyzovat vědci díky...  celý článek

Společnost SAKO se stará o komunální odpad v Brně. Ročně spálí 248 tisíc tun...
Vědci vymysleli program pro největší spalovnu v Česku, vyrobí víc elektřiny

Když už musí odpadky do spalovny, ať na své poslední cestě poslouží co nejvíc a přesně. Brněnští vědci se tímto heslem řídili, když pro největší tuzemskou...  celý článek

Vězení (ilustrační foto)
Policisté dopadli muže, který přepadl pošty. Hrozí mu deset let za mřížemi

Až deset let hrozí jednačtyřicetiletému muži, který podle kriminalistů přepadl pošty v Brně a Mutěnicích na Hodonínsku. Dopadli ho v jedné z obcí na Brněnsku....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.