Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Oprava brněnského nádraží začala, nastal zmatek. Výluky se mění denně

  11:27aktualizováno  11:27
Správa železniční dopravní cesty začala opravovat brněnské hlavní nádraží. Cestující tak čeká v průběhu letních prázdnin nebývalé množství výluk. Průchod od nástupišť k Tesku je navíc uzavřený, místo vlaků jezdí náhradní autobusy. Nejhorší ale je, že výluky se mění každý den.

Výluky v dopravě na brněnském vlakovém nádraží | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

"V tom aby se čert vyznal. A takový blechy stejně nepřečtu," stěžoval si starší pán na drobnější písmo na tabuli se seznamem výluk. Stejně jako většina dalších cestujících si raději nechal poradit v informačním centru Českých drah.

"Chodí se sem ptát hodně lidí. Výluky se mění skoro denně, takže je lepší si to před každou cestou vyhledat na našich internetových stránkách nebo se přijít zeptat přímo sem na nádraží," řekla jedna z pokladních.

Větší množství výluk bude cestování komplikovat do konce prázdnin. "Během školního roku by způsobily daleko větší zmatek. I tak jsou plánované hlavně na svátky a víkendy, kdy cestuje ještě méně lidí," doplnila pokladní. O tomto víkendu se cestující místo vlakem svezou náhradními autobusy například z hlavního nádraží do Židenic nebo do Králova Pole.

Cestujícím poradí pracovníci v oranžových vestách

Těm, kteří si nejsou jistí, jakým spojem se vydat, by měli být v hale nepřetržitě k dispozici také koordinátoři. "Jsou to buď lidé ve stejnokroji Českých drah, kteří postávají poblíž tabule s výlukami, nebo revizoři v oranžových vestách. Stojí hlavně u stanovišť náhradní autobusové dopravy," vysvětlila pracovnice informačního oddělení.

Opravy se však týkají nejen tratí, ale i celého nádraží. Uzavřený je tak například průchod spojující nástupiště 1 až 4 s "myší dírou". Cestující musejí používat jiný podchod, kterým se dostanou do hlavní haly přímo pod informační tabuli.

Dělníci opraví také viadukt vedle nádražní budovy, pod kterým jezdí tramvaje a trolejbusy, a trakční vedení. "Opravu jsme stále odkládali kvůli plánovanému přesunu nádraží, ale dál už to nešlo. Viadukt je v havarijním stavu a drolí se, museli jsme tam dávat ochranné sítě a plechy," popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. Oprava potrvá celé prázdniny a bude stát asi 20 milionů korun.

Nové nádraží je v nedohlednu

Neznamená to sice definitivní konec projektu nového železničního uzlu, ale ten se podle Hally stejně neuskuteční dříve než za patnáct let. "S příchodem Pavla Dobeše (VV) na ministerstvo začíná opět ožívat superkoncepce dopravy, která s přesunem brněnského nádraží do roku 2025 vůbec nepočítá. Tak dlouho se už opravy odkládat nedaly," doplnil mluvčí.

Stavba nového nádraží v odsunuté poloze by měla stát asi dvacet miliard korun. O náklady by se měly podělit osmi miliardami stát, čtyřmi miliardami kraj a město a zbytek by měl projekt získat z dotace Evropské unie. Nejprve soudní spory o územní povolení a teď čekání na státní peníze však stavbu oddalují.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Věstonická venuše
Věstonickou venuši nejspíš zdobila ptačí pírka, vyčetli vědci ze skenu

Slavná Věstonická venuše byla původně patrně ozdobena ptačími pírky. Svědčí o tom čtyři vpichy na temeni hlavy, které nyní měli možnost analyzovat vědci díky...  celý článek

Ambasador projektu Nezastavitelní Jiří Ježek projel Birell bránou na Ještědu.
Nezastavitelní míří k Lipenské přehradě. Pomozte pohybem handicapovaným

Nepřízeň osudu, ale zároveň obrovská vůle a touha pokračovat v aktivním životě, sportovat, být i nadále přínosem svému okolí. To spojuje lidi zapojené do...  celý článek

Dospělý jedinec Allolobophora hrabei dosahuje délky až 60 cm.
V pálavském podzemí žije půlmetrová žížala, pozná se podle trusu

Na vlastní oči toho tvora zahlédl jen málokdo. Přitom není žádný drobeček. Nejdelší žížala žijící na českém území - Allolobophora hrabei - může délkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.