Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pisárecký tunel otevřel. Hasiči jej nyní mají více pod kontrolou

  10:05aktualizováno  10:05
Uf, tak konečně, oddechli si o víkendu řidiči v Brně. Bez jakéhokoliv omezení totiž mohli projet opraveným Pisáreckým tunelem. Dopravní komplikace tak po dvouměsíční práci na výměně bezpečnostních čidel v tunelu končí.

Konečně plně průjezdný. Pisárecký tunel se po několikatýdenních opravách o víkendu otevřel řidičům. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

S modernizací jsou spokojeni zejména hasiči. Ti totiž museli tunel před rekonstrukcí řadu měsíců střežit více, než je obvyklé. Řídicí systém, který fungoval od otevření tunelu v roce 1998, byl zastaralý a v havarijním stavu (podrobnosti naleznete zde).

Fotogalerie

„Díky opravě se můžeme spolehnout na ventilaci a řídicí jednotky. Máme zajištěný přenos dat a obrazu na operační středisko. Jednoznačně se nám tím uleví,“ uvedl ředitel brněnských hasičů Petr Oháňka.

Podle projektového manažera stavby Tomáše Businského byl původní systém dobrý, nicméně už zastaralý. „Nový systém bude mít také životnost zhruba deset až patnáct let,“ vysvětlil Businský.

Díky čidlům poznáme, zda skutečně hoří

Oproti předcházejícímu mají však na dispečinku mnohem více dat než předtím. Například mohou měřit světelnost tunelu. „Jsme schopni rozeznat, jestli je to pouze kouř z auta, které špatně spaluje, nebo jestli v tunelu skutečně hoří,“ sdělil projektant. Díky lepším čidlům také zjistí, v jakém místě přesně požár propukl.

„Když se v tunelu stane havárie, řidič vystoupí z auta a zmáčkne tlačítko. Tím se aktivuje celý bezpečnostní systém a hlavně se spustí větrání,“ popsal Petr Bepčák, jehož firma zajišťuje pro Ředitelství silnic a dálnic požární bezpečnost tunelů.

Situaci v tunelu nepřetržitě sledují pracovníci Brněnských komunikací. Systém je ale více automatizovaný. Chyba člověka je tím výrazně omezena.

Koncem minulého týdne měly v tunelu společné cvičení složky integrovaného záchranného systému, tedy hasiči, záchranáři a policisté. Podle Petra Bepčáka nenastal žádný problém a vše se spustilo, jak mělo. Mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Mikoška sdělil, že cvičný zásah byl na první pohled v pořádku.

„Vše se ale bude ještě vyhodnocovat z natočených záznamů,“ dodal. K výjezdům do tunelu získali také nové prostředky. Podle jejich ředitele jim to usnadní práci. „Dostali jsme velkoobjemový ventilátor, dýchací přístroje, termokameru, radiostanice a osvětlovací systém,“ vyjmenoval Oháňka.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Jihomoravský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Letecká společnost bmi regional představila letoun pro nově zřízenou linku Brno...
Kraj jedná o ranních letech z Brna do Mnichova, rozhodne dopravce

Letadla z Brna do Mnichova odlétají vždy kolem poledne a pak ve večerních hodinách. Vedení Jihomoravského kraje chce však dosáhnout toho, aby první spoj do...  celý článek

Michal Konečný (vlevo) a Alexandr Brummer napsali průvodce Brno nacistické,...
Mezi odplatou a hanebností je rozdíl, říkají historici o účtování s Němci

Svého třetího průvodce Brnem vydali zdejší historici Alexandr Brummer a Michal Konečný. A je netradiční. Brno účtující, jak se publikace jmenuje, totiž provádí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.