Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Po kolejích u Topolan se po nehodě nákladního vlaku opět jezdí

  9:34aktualizováno  9:34
Od neděli až do úterní noci pracovali dělníci na odstraňování následků vykolejení nákladního vlaky u Topolan na Vyškovsku. "V kritickém úseku byla rychlost snížena na 30 kilometrů v hodině a budeme sledovat jeho stabilitu," poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Odstraňování následků nehody na železnici u Topolan na Vyškovsku, kde v neděli 5. června vykolejil nákladní vlak. | foto: Petra MášováMF DNES

Omezení rychlosti hodlají správci kolejí zrušit až poté, co si budou jisti, že koleje jsou stoprocentně v pořádku.

Lidé se tak po třech dnech dočkali pravidelných vlakových spojů. "Vlaky nahrazovaly autobusy. Podařilo se nám spojení pokrýt bez větších zpoždění. Lidé čekali maximálně patnáct minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Jokl.

Jeho slova potvrzuje i místostarosta Ivanovic na Hané Vlastislav Drobílek. "Lidé si nestěžovali. Naopak byli rádi, že se nějak dostanou do práce," přiznal Drobílek.

Vyšetřování pokračuje

Nákladní vlak mezi Vyškovem na Moravě a Ivanovicemi na Hané vykolejil v neděli krátce po poledni. Ze třiceti vagónů se mimo koleje dostalo třináct nenaložených vagónů na uhlí.

Případ vyšetřuje Drážní inspekce a předběžné výsledky by mohla mít do konce týdne. Kontroloři inspekce už uvedli, že trať nebyla zcela v pořádku. Koleje v úseku totiž nebyly dobře upevněné (více zde).

Správci kolejí ale jen takovou verzi odmítají. "Nehoda mohla být výsledkem souhry hned více okolností," řekl ČTK Halla.

"Nyní prověřujeme, zda byly dodrženy všechny dané postupy, případně zda někdo zodpovědný za tento úsek nějak nepochybil, nebo něco neopominul. Zároveň připravujeme zpřísnění kontrol a zvýšení jejich frekvence," popsal Halla.

Trať funguje už od první republiky

Hojně využívaná železniční cesta od Brna na Olomouc, Přerov či Ostravu je navíc problematická. Tvrdí to například bývalý strojvedoucí, který je nyní v důchodu a jezdil na trase Brno-Bohumín.

"Trať z Brna do Přerova je dělaná za první republiky. Každou chvíli jsou tam nějaké výluky a do oprav se dává málo peněz. Čeká se totiž, až se postaví dvojkolejná rychlodráha. Největší rychlost je tam devadesát kilometrů v hodině, ale to už je o hubu," potvrdil muž, který si přál zůstat v anonymitě. Redakce jeho jméno zná.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z Ječmeniště zbyly trosky, daří se tam vínu
Ves zmizela v zajetí ostnatých drátů, byla kolébkou nejlepších vín

Dnes by to bylo ideální místo pro turistický i vinařský byznys. Druhá světová válka a pak železná opona ovšem vesnici Ječmeniště na česko-rakouských hranicích...  celý článek

Muž zapálil na kole sedlo. Kamarádi nevěřili, že může hořet
VIDEO: Šedesátník zapálil sedlo cizího kola, vsadil se s kamarády

Neobvyklé oznámení dostali v úterý v noci brněnští strážníci. Zavolal jim pracovník úklidové služby, že na hlavním nádraží hoří jízdní kolo. Ukázalo se, že ho...  celý článek

Věstonická venuše
Věstonickou venuši nejspíš zdobila ptačí pírka, vyčetli vědci ze skenu

Slavná Věstonická venuše byla původně patrně ozdobena ptačími pírky. Svědčí o tom čtyři vpichy na temeni hlavy, které nyní měli možnost analyzovat vědci díky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.